زندگی‌نامه شهید سروان «مجتبی یداللهی منفرد»/ کاری می‌کنم که به من افتخار کنید

شهید سروان «مجتبی یداللهی منفرد»، جوان‌ترین مدافع حرم ارتش در دفاع از حرم شریف حضرت زینب (س) سرانجام بر اثر اصابت گلوله‌ای به پهلوی راستش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۳۷۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 16December 2019

زندگینامه شهید سروان «مجتبی یداللهی منفرد»/ کاری می‌کنم که به من افتخار کنیدگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس: «کاری می‌کنم که به من افتخار کنید» کتاب زندگی‌نامه داستانی سروان شهید مجتبی یداللهی منفرد، جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش است که سال ۱۳۹۵ در حلب سوریه و در سن ۲۵ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید یداللهی که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده افسری به فرمانده وقت نیروی زمینی بیان کرد: «کاری می‌کنم به من افتخار کنید.» عاقبت در جبهه دفاع از حرم، نامش را در کنار مشاهیر ارتش جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند.

کتاب «کاری می‌کنم که به من افتخار کنید» از سری کتاب‌های تازه منتشر شده در خصوص شهدای مدافع حرم است که سال ۱۳۹۸ به قلم مجتبی حبیبی و از سوی انتشارات سوره سبز به چاپ رسیده است. در این کتاب حدود ۱۰۰ صفحه‌ای با سبک و روایت داستانی با زندگی جهادی شهید یداللهی آشنا می‌شویم چراکه بیشتر مطالب کتاب مربوط به حضور او در ارتش و خدمت در آن و نهایتاً شهادت در سوریه می‌شود.

شهید یداللهی که ۳۱ فروردین ۱۳۷۰ در شهریار متولد شده بود، سال ۱۳۸۸ به دانشکده افسری ورود می‌کند و آن طور که خود علاقه داشت، در رسته زرهی مشغول تحصیل می‌شود. مجتبی علاقه زیادی به شهید صیاد شیرازی داشت و سعی داشت قدم در همان مسیری بگذارد که این شهید بزرگوار گذاشته بود. اغلب به یاد شهید سپهبد صیاد شیرازی بود و او را الگویی برجسته برای دانشجویان دانشگاه افسری می‌دانست. دوست داشت مانند افسران سواره‌نظام، با آن هیبت و کلاه کاسکت و لباس ویژه‌شان که فکر می‌کرد نسوز هستند، در رژه، رزمایش و اگر پیش می‌آمد، در جنگ انجام وظیفه کند.

مجتبی در سال ۱۳۹۲ گواهینامه پایان دوره مقدماتی‌اش را اخذ می‌کند و هنگام دریافت این گواهینامه، به فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش می‌گوید: «امیر کاری می‌کنم که به من افتخار کنید.» همین جمله او باعث می‌شود تا کتاب زندگینامه‌اش به همین نام خوانده شود. شهید یداللهی پس از فارغ‌التحصیلی وارد تیپ ۳۸۸ ایرانشهر می‌شود و به عنوان جانشین گروهان سوار زرهی کارش را آغاز می‌کند. این جوان شهریاری علاقه زیادی به شهدا، امام خمینی و مقام معظم رهبری داشت و همواره سخنرانی ایشان را گوش می‌داد. از آنجایی که عشق به جهاد و شهادت در وجودش نهادینه بود، وقتی اخبار ناگوار تعدی به حریم اهل‌بیت از سوریه را می‌شنود، تصمیم می‌گیرد به آنجا اعزام شود و در کسوت مدافعان حرم قرار گیرد.

«روزی با برادرش به زیارتگاه شهدای مدافع حرم رفته بودند. همان‌جا به مداح محل، حاج آقا پناهی، گفته بود هوای شهدای مدافع حرم را داشته باشد، چراکه در آن دنیا آن‌ها او را شفاعت خواهند کرد.» در بخش دیگری از کتاب نیز می‌خوانیم: «مجتبی نگران عقب افتادن اعزام بود. اغلب در خود فرومی‌رفت و با کسی حرف نمی‌زد. روز جمعه یک هفته مانده به عید، از پدرش خواست حالا که شرایط زیارت امام رضا (ع) فراهم نیست، بهتر است زیارت حضرت معصومه (س) برویم.»

عاقبت در فروردین ۱۳۹۵، مجتبی یداللهی منفرد به همراه تعدادی از همرزمانش از سوی ارتش به سوریه اعزام می‌شوند. در جبهه دفاع از حرم، مجتبی خیلی زود برات شهادت را می‌گیرد و روز ۲۱ فروردین به شهادت می‌رسد. در حالی که روز قبلش با خانواده تماس گرفته بود. این آخرین تماس سروان یداللهی با خانواده بود. روز بعد ساعت ۴ بعدازظهر جبهه‌النصره با حدود ۲ هزار نیرو، ۱۵ تانک و چند نفربر و خودرو به مواضع نیرو‌های مقاومت در حلب حمله می‌کند. آنجا تعدادی از نیرو‌های لشکر فاطمیون و مدافعان حرم ارتشی حضور داشتند. این نبرد نابرابر منجر به عقب‌نشینی النصره و دادن تلفات بسیار از سوی آن‌ها می‌شود. در این طرف نیز چهار نفر از نیرو‌های ارتش به نام‌های مجتبی یداللهی منفرد، محسن قوطاسلو، مرتضی زرهرن و مجتبی ذوالفقارنسب به شهادت می‌رسند.

شهید سروان «مجتبی یداللهی منفرد» جوان‌ترین مدافع حرم ارتش در دفاع از حرم شریف حضرت زینب (س) سرانجام بر اثر اصابت گلوله‌ای به پهلوی راستش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شماره تماس عمویش را در جیبش گذاشته بود. دوستانش به او تلفن کردند. عمویش هم به خانواده‌اش اطلاع داد.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها