ما قوی هستیم- ۵۰/

اعزام ۳ هزار دانش‌آموز لرستانی به اردوی راهیان نور

محسن رشیدی گفت: سه هزار دانش‌آموز لرستانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند و این اعزام‌ ها تا پایان سال به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۳۷۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ - 16December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، معاون سپاه لرستان با اشاره به سهمیه ۵ هزار و ۵۰۰ نفری اعزام دانش‌ آموزان لرستانی به اردوی راهیان نور، اظهار داشت: تاکنون سه هزار دانش‌ آموز لرستانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند و این اعزام‌ها تا پایان سال به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

محسن رشیدی گفت: یکی‌ از حرکت‌های مؤثر و تأثیرگذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی است.

وی افزود: یکی‌ از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به نسل کنونی جامعه است؛ چراکه ضروری است این فرهنگ‌ها به نسل جوان منتقل شود، عزت و آبروی امروز ما مدیون رشادت‌های رزمندگان و شهداست.

رشیدی با اشاره به این‌که جوانان امروز ما تشنه شنیدن رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس هستند یکی‌ از نیازهای امروز جامعه را ایجاد پیوند محکم و ناگسستنی بین نسل اول انقلاب با دیگر نسل‌ها اعلام کرد و افزود: در همین مناطق عملیاتی جنوب و غرب می‌توان این نیاز را رفع کرد؛ چراکه دیدن این مناطق یادآور اتفاقاتی است که در هشت سال دفاع مقدس رخ داده و نسل جوان با ارزش‌ها که مهم‌ترین اجزای یک فرهنگ هستند و از باورهای یک ملت سرچشمه می‌گیرند، آشنا می‌شوند.

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در سطح استان لرستان، تصریح کرد: طبق سهمیه‌بندی صورت گرفته ۵ هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه اعزام دانش‌آموزان لرستانی در سال‌ جاری است که تا به امروز سه هزار نفر از این سهمیه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده و مابقی افراد تا پایان بهمن‌ در اردوهای راهیان نور شرکت خواهند کرد.

رشیدی به اعزام دانشجویی و خانوادگی در اولویت‌های بعدی نیز اشاره کرد و گفت: مرحله دوم اعزام کاروان‌های راهیان نور، اعزام دانشجویان لرستانی است که از پانزدهم اسفند آغاز می‌شوند؛ همچنین در بخش اعزام عمومی خانواده‌های لرستانی می‌توانند با سفر به مناطق عملیاتی جنوب از ظرفیت‌های که سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این مناطق آماده کرده، استفاده کند؛ چراکه زیرساخت‌های لازم برای حضور و اقامت خانواده‌ها در مناطق عملیاتی فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار