مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه حوزه دفاع مقدس در دی سال جاری در تهران

سردار عبدالله ملکی از نمایش نقش نهادهای نظامی، انتظامی و سازمانهای تأثیرگذار در دفاع مقدس در نمایشگاه موزه انقلاب اسلامی تهران در دی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ - 23December 2019

نمایش نقش نهادهای تأثیرگذار مازندران در دفاع مقدس در نمایشگاه کشوریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برپایی نمایشگاه عملکردی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال آینده، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این مناسبت، برگزاری نمایشگاه حوزه دفاع مقدس است که با حضور معاونتهای بنیاد حفظ آثار و ادارات کل حفظ آثار در استانها دی سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر این نمایشگاه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برپا شده است، گفت: امسال نیز به صورت ویژه همزمان با سالروز عملیات کربلای 5 در این مکان برگزار خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه بخشی از فضای نمایشگاه ارائه گزارش عملکرد این اداره کل به شمار می‌آید، گفت: در بخش دیگر نقش نهادهای نظامی و انتظامی و همچنین جهاد سازندگی و سازمانهای تأثیرگذار در دفاع مقدس به نمایش در می‌آید.

این مسئول با اشاره به رونمایی کتاب «هزاره پایداری» در نمایشگاه سال گذشته در تهران، افزود: در نمایشگاه امسال نیز چهار عنوان کتاب رونمایی خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار مازندران در پایان از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره برترین تشکل‌های مردم نهاد مازندران در حوزه دفاع مقدس خبر داد و افزود: این جشنواره دوم بهمن ماه در پایگاه فرهنگی دفاع مقدس روستای قراخیل با تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

«علی فلاح» معاون سازمان جهاد کشاورزی گفت: دفاع مقدس نقطه اول زندگی ما بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و همایشها قدرشناسی از همه سروقامتانی است که امنیت نظام را با وجود خود تضمین کردند.

وی یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را انتقال هنرمندانه مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های جدید برشمرد و گفت: در فضای نمایشگاه نقش آفرینی رزمندگان دفاع مقدس را در قالب‌های هنری باید به نمایش بگذاریم.

«سید جواد هاشمی‌نیا» ارشد وزارت دفاع مازندران نیز افزود: استان مازندران یکی از استانهای شاخص و پیش قراول در دفاع مقدس بود و تبلیغات مصور و نوع ارائه محصولات و نمادهایی از دفاع مقدس در جذب مخاطبان کمک می‌کند.

«علیرضا پاک‌بین» معاون فرهنگی حوزه هنری استان مازندران به استفاده از هنر و تأثیر مثبت آن در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: سواد هنری جامعه ما در سطح بالایی قرار دارد و باید با در نظر گرفتن این موضوع نسبت به انتقال مفاهیم دفاع مقدس گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران گنجینه‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس دارد، عنوان کرد: کتاب «حاج عمران» و «چریک پیر» و کتاب عکس «اینجا شهیدآباد است» از جمله آثار رونمایی شده این نهاد به شمار می‌آید.

پاک بین از برگزاری شب خاطره دفاع مقدس در 19 دی در روستای قراخیل قائمشهر خبر داد و گفت: این مراسم به صورت ملی با هدف معرفی این روستا به عنوان روستای شاخص دفاع مقدس برگزار می‌شود.

«موسی باقری» کارشناس بسیج دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش نیز به نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس پرداخت و گفت: تقدیم 300 شهید فرهنگی و بیش از هزار و 710 شهید دانش آموز گویای این مطلب است.

وی با اشاره به برگزاری 2 هزار یادواره در 2 هزار مدرسه، گفت: همچنین اعزام حدود چهار هزار دانش آموز دختر در آبان و آذر امسال به راهیان نور از جمله برنامه‌های این سازمان به شمار می‌آید.

«غلامرضا اسلامی» مسئول بسیج صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه نیابد از تأثیر هنری در بیان و ارائه مفاهیم دفاع مقدس غافل باشیم، گفت: انتقال مفاهیم با شناسایی ذائقه مخاطب صورت گیرد که تأثرگذاری بیشتری دارد.

«محمدعلی کریمی» معاون مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران نیز به اقدامات این دانشگاه در حوزه پؤوهشی پرداخت و عنوان کرد: دانشگاه مازندران در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس برنامه‌های مطلوبی را پیگیری می‌کند که ویژه برنامه «سلوک گمنامی» از آن جمله است.

«مجید کرمی» مدیر ایثارگران نیروی انتظامی استان مازندران به نقش این نهاد در دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به اینکه 480 شهید در دفاع مقدس تقدیم کردیم، شمار شهدای ناجای استان را در حال حاضر 615 شهید عنوان کرد.

وی از اجرای طرح همیار شهید در استان خبر داد و گفت: در این طرح که در حال حاضر به صورت خادمیار شهید در سطح کشور نیز برگزار می‌شود سالانه از خانواده‌های شهدای ناجا به صورت میانگین 2.5 تا سه بار دیدار صورت می‌گیرد.

کرمی با اشاره به برگزاری دوره‌های بصیرت در نهاد نیروی انتظامی، عنوان کرد: یکی از این دوره‌ها را به تازگی در جوار حرم شهدای گمنام دفاع مقدس با روایتگری سردار «عبدالعلی عمرانی» برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها