معاون پژوهش دافوس ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دشمن در «جنگ هیبریدی» فرهنگ دفاعی ما را هدف گرفته است

معاون پژوهش دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه «جنگ ترکیبی» صرفاً نظامی نیست، گفت: دشمن در «جنگ هیبریدی» فرهنگ دفاعی ایران اسلامی را هدف گرفته است.
کد خبر: ۳۷۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸ - 26December 2019

دشمن در جنگ هیبریدی فرهنگ دفاعی ایران اسلامی را هدف گرفته استسرهنگ «حسین مسلمی» معاون پژوهش دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه جنگ هیبریدی ریشه در توسعه علوم و فناوری ارتباطات دارد، اظهار داشت: در «جنگ هیبریدی» یا ترکیبی با مجموعه‌ای از تهدیدات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مواجه هستیم؛ چراکه «جنگ هیبریدی» از حالت صرفاً نظامی خارج است.

وی با بیان اینکه یکی از محور‌های مورد تهاجم دشمن در این مدل جنگ، حمله به باور‌ها و ارزش‌های یک ملت است، افزود: امروز دشمن توان دفاعی ما را بسته به «فرهنگ دفاعی» می‌داند و از این‌رو به دنبال تضعیف بنیه دفاعی ما است.

سرهنگ مسلمی افزود: دشمنان که در دوران دفاع مقدس توان دفاعی ما را دیده‌اند، پیشینه دفاعی ما را خوب می‌شناسند و می‌دانند که ملت ایران در آن دوران با دست خالی در برابر دشمنان ایستادگی کرده‌اند؛ لذا امروز به دنبال ضربه زدن به «فرهنگ دفاعی» ما هستند تا از طریق تضعیف این فرهنگ، بستر را برای تهاجمات وسیع آماده کنند.

معاون پژوهش دانشگاه جنگ ارتش افزود: ما در مقابل موظفیم «فرهنگ دفاعی» را به کل کشور تسرّی دهیم و همه ارکان کشور باید در حوزه‌های مختلف سیاسی، صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و... با هم هماهنگ شوند تا راه نفوذ دشمنان را مسدود کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها