ظریف راهی مسکو شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و در راستای رایزنی‌های مستمر دوجانبه با روسیه، راهی مسکو شد.
کد خبر: ۳۷۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ - 29December 2019

ظریف راهی مسکو شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای رایزنی‌های مستمر دوجانبه با روسیه و در رأس هیأتی دقایقی پیش تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره عنوان کرد که طیف مختلفی از موضوعات در این سفر مورد رایزنی قرار می‌گیرد از جمله مسائل مربوط به روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی.

به گزارش دفاع پرس، وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه پنجم دی از سفر کاری ظریف به روسیه در هفته آینده خبر داده بود. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه عنوان کرده بود که این سفر روز 30 دسامبر (دوشنبه، 9 دی) انجام می‌شود و ظریف در این سفر با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار خواهد کرد. 

به گفته زاخارووا، در دیدار ظریف و لاوروف روابط دوجانبه و توسعه بیش از پیش این روابط مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

گفتنی است سفر ظریف به روسیه در حالی صورت می‌گیرد که حدود یک هفته به پایان فرصت 60 روزه چهارم ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام مانده است.

به نظر می‌رسد برجام و تحولات منطقه‌ به ویژه اوضاع سوریه محور گفتگوهای ظریف با همتای روس خود باشد. سفر ظریف به مسکو در حالی انجام می‌شود که ایران به همراه روسیه و چین از روز جمعه اقدام به برگزاری رزمایش مشترک دریایی در شمال اقیانوس هند کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در هفته‌ای که گذشت (دوم دی ماه) نیز سفری دو روزه به عمان داشت و با مقامات این کشور از جمله همتای عمانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف 17 اردیبهشت ماه نیز در سفری دو روزه وارد روسیه شد و با سرگئی لاوروف همتای خود همزمان با اعلام تصمیم ایران در توقف برخی تعهدات برجامی در 18 اردیبهشت ماه دیدار و نامه حسن روحانی به پوتین درباره تصمیم ایران را به لاوروف تسلیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران 10 شهریور ماه 1398 نیز به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو  برای دیدار و گفتگو با مقامات روسیه وارد مسکو شد و 11 شهریور ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره مناسبات دوجانبه، برجام و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه به گفتگو پرداخت.

وزرای خارجه ایران و روسیه هفتم آبان 1398 در ژنو و در حاشیه نشست سه جانبه با همتای ترکیه‌ای خود درباره کمیته قانون اساسی سوریه، دیداری دوجانبه داشتند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها