رزمایش مرکب نظامی ایران، روسیه و چین ثابت کرد دشمن در منزوی کردن ایران ناکام مانده است

فرمانده تکاوران دریایی در دوران دفاع مقدس گفت: مدت‌های مدیدی است که دشمنان به بهانه حفظ امنیت منطقه، در صدد منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند هستند اما برگزاری رزمایش ایران، روسیه و چین ثابت کرد که دشمنان در این هدف خود کاملاً ناکام مانده‌اند.
کد خبر: ۳۷۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ - 30December 2019

رزمایش مرکب نظامی ایران، روسیه و چین ثابت کرد دشمن در منزوی کردن ایران ناکام مانده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ناخدا «هوشنگ صمدی» در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین در دریای عمان و شمال اقیانوس هند، اظهار داشت: رزمایش مرکب نظامی ایران، روسیه و چین یکی از مهمترین رزمایش‌های نظامی در تاریخ جهان است چراکه ابعاد سیاسی، نظامی و امنیتی فراوانی دارد.

وی افزود: مدت‌های مدیدی است که دشمنان به بهانه حفظ امنیت منطقه، در صدد منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند هستند اما برگزاری رزمایش ایران، روسیه و چین ثابت کرد که دشمنان در این هدف خود کاملا ناکام مانده‌اند.

فرمانده تکاوران دریایی در دوران دفاع مقدس افزود: رزمایش موفقیت‌آمیز کمربند امنیت دریایی نشان‌دهنده این بود که ایران نه تنها منزوی نشده بلکه با قدرت‌های جهانی مثل روسیه و چین اتحاد استراتژیک ایجاد کرده است.

ناخدا صمدی تاکید کرد: مهمترین پیام رزمایش سه‌ جانبه ایران، روسیه و چین «امنیت، آرامش و صلح برای همگان» است،

وی در ادامه گفت: خلیج عدن که در گذشته جولانگاه دزدان دریایی بود، امروز آنچنان از سوی نیروی دریایی ارتش امن شده که همه کشتی‌های تجاری و نفتکش از تمام کشورهای دنیا به راحتی می‌توانند از این آبراهه مهم و استراتژیک عبور و مرور داشته باشند.

فرمانده تکاوران دریایی در دوران دفاع مقدس ادامه داد: این موضوع که کشورهایی مثل روسیه و چین به نزدیکی مرزهای ایران می‎‌آیند و تحت فرماندهی ایران یک رزمایش مرکب نظامی را برگزار می‌کنند بدین معنی است که آنها به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا پی برده‌اند.

ناخدا صمدی با بیان این که دشمنان هر چه تقلا کردند نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را منزوی کنند، گفت: ما به وجود کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در آب‌های بین‌المللی امنیت کشتیرانی را تأمین می‌کنند و به وجود کارکنان نیروی دریایی سپاه که در خلیج فارس امنیت را ایجاد کرده‌اند افتخار می‌کنیم.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها همواره در محاسبات خودشان نسبت به ایران اشتباه کرده‌اند، یادآور شد: آنها در جنگ تحمیلی هم همین اشتباه محاسباتی را در قبال ایران داشتند و خیال می‌کردند که نظام ایران ظرف چند روز پس از شروع جنگ ساقط می‌شود.

فرمانده تکاوران دریایی در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: به فضل الهی امروز قدرت و توان بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای است که هیچ کشوری قدرت حمله نظامی به ما را ندارد.

ناخدا صمدی ادامه داد: به برخی کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس این جمله را یادآوری می‌کنم که امنیت منطقه را باید کشورهای منطقه تأمین کنند.

وی با بیان این که نیروهای فرامنطقه‌ای نه تنها امنیتی را برای منطقه نمی‌آورند بلکه ناامنی را گسترش می‌دهند، خاطرنشان کرد: همه دیدند که وقتی پای آمریکا به عراق و افغانستان باز شد، مشکلات این کشورها دوچندان شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها