امیر فولادی:

هرکجا دنیازدگی به میان آمد بصیرت از بین رفت

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: هرجا حرص دنیا زده و برای رسیدن به جاه و مقام تلاش شد بصیرت رفت و غفلت میوه آن شد. این می‌شود که کسی با سابقه مبارزه و مجاهدت برای رسیدن به دنیا از حمایت استکبار خوشحال است.
کد خبر: ۳۷۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ - 31December 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی در شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از آغاز راه تا اکنون فتنه‌های بزرگی را به خود دیده که هر کدام به تنهایی قادر بودند قدرتمندترین نظام‌های جهان را به زانو در آوردند اما هدایت‌های ولایت، بصیرت و حضور به موقع ملت سرافراز ایران در کارزار و مصاف با فتنه و فتنه گر، تمام نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

هرکجا دنیازدگی به میان آمد بصیرت از بین رفت

وی با اشاره به فتنه سال 88 بیان کرد: فتنه سال88 نیز همانند دیگر فتنه ها در ظاهر مشکلاتی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد اما در باطن خود با برداشتن نقاب نفاق از چهره منافقان، انقلاب را پس از سال‌ها از حضورشان پالایش کرد. امیر المومنین علی علیه السلام می‌فرمایند: آنگاه که فتنه‌‌‏ها روی آورند، حقّ و باطل درهم آمیزند و شبهه و سردرگمی ایجاد کنند، و هنگامی که پشت کردند، شناخته شوند. فتنه ناخالصی‌ها را سوزاند و عیار نظام را بالا برد.

امیر فولادی تصریح کرد: این رویدادها مارا با طلحه و زبیرها، شمرها و عمر سعدها در دوران خود آشنا می‌کند و نقش ولایت را در حفظ و انسجام ملت و نظام به تصویر می‌کشید. اینجاست که فرمایش حضرت امام (ره) بیشتر متجلی می‌شود که «پشتیبان ولایت وفقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد». البته درس‌ها و آموزه‌های فراوانی هم داشت که مهم‌ترین آن دوری از غفلت و بی بصیرتی بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش بیان داشت: ما در تاریخ از آغاز اسلام تا کنون حوادث دردناکی را به خاطر همین غفلت و بی بصیرتی شاهد بودیم. سقیفه و کربلا نمونه‌هایی از این دست است که مسیر حرکت اسلام را تغییر دادند. این بیماری از کجا شروع می شود، از «حب الدنیا رأس کل الخطیئه». هرجا حرص دنیا زده و برای رسیدن به جاه و مقام تلاش شد بصیرت رفت و غفلت میوه آن شد. این می شود که کسی با سابقه مبارزه و مجاهدت برای رسیدن به دنیا از حمایت استکبار خوشحال است. پرده غفلت چشم و گوششان را می پوشاند و نه حق را می‌شنوند و نه حق را می‌بینند، خداوند آنان را به عنوان غافلان یاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال 88 این اتفاقات برای فتنه‌گران افتاد. اما در نقطه مقابل، مردم بصیر بودند، از لحظه به لحظه انقلاب غافل نشدند، یعنی هرکجا که احساس کردند مسیر را می‌خواهند عوض کنند و ثمره سال‌ها مجاهدت را به تاراج ببرند با هدایت رهبرشان وارد معرکه‌ها شدند. از آغاز، تجزیه طلبی، جنگ هشت ساله و دیگر فتنه‌ها، هرکدام جنگی تمام عیار بود که می‌توانست ابرقدرت‌ها را نابود کند اما برای ما دانشگاهی بود مملو از عبرت‌ها و آموزه‌های فراوان تا در مسیر متعالی خود در برابر مشکلات واکسینه شویم. روز 9 دی از ایام الله است، خداوند متعال می فرماید که ما ایام الله را بزرگ بداریم و برای تذکر و یادآوری آن را بیان کنیم.

هرکجا دنیازدگی به میان آمد بصیرت از بین رفت

این مراسم که از نماز ظهر و عصر با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، مسئولین کشوری و لشکری، امام جمعه شهرستان مهدیشهر و مردم در مسجد جامع پامنار برگزار شد با برنامه هایی همچون شعرخوانی و مدیحه سرایی همراه بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار