بختیار:

اقتصاد مقاومتی پیوند مستحکمی با اقتصاد دیجیتال دارد

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس گفت: اقتصاد دیجیتال ارتباط و پیوند مستقیم و مستحکمی با موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید کالا‌های داخل دارد.
کد خبر: ۳۷۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 31December 2019

اقتصاد مقاومتی پیوند مستحکمی با اقتصاد دیجیتال داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی بختیار رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه ملی اقتصاد دیجیتال، رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخگو، اظهار داشت: هدف اقتصاد مقاومتی در راستای حضور هر چه بیشتر مردم در کار تولید است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مفهومی پویا و انعطاف‌پذیر در حوزه‌های متنوع کسب و کار دارد و افراد را از طریق اصلاح الگو‌های مصرف، به سمت رفاه هدایت می‌کند.

رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مرتبط با اقتصاد جهانی، متکی بر توان داخلی و متناسب با وضعیت امروز و فردای جامعه ماست.

بختیار اظهار داشت: در مسیر ترویج و گفتمان‌سازی، رصد و برنامه‌ریزی علمی و پژوهشی، اقدام و تربیت و آموزش، عناوین پهنه عملیاتی برای هریک از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند که در همین راستا دومین همایش و نمایشگاه ملی اقتصاد، دیجیتال رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخگو برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همایش مذکور در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ پاسخگویی و گفتمان بین همه ارکان نظام و قوای سه گانه که مسئولیت مستقیم در این عرصه را دارند.

بختیار با بیان اینکه حرکت به سوی اقتصاد دیجیتال با توان داخلی و به‌کارگیری محور‌ها و شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در کشورما امکان‌پذیر است، افزود: اقتصاد دیجیتال ارتباط و پیوند مستقیم و مستحکمی با موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید کالا‌های داخل دارد و دو قابلیت مهم شفافیت و سلامت را در اقتصاد در بر می‌گیرد که از جمله مزایای مهم آن رقابتی شدن اقتصاد و اشتراک‌گذاری است.

وی با بیان اینکه با کمک ابزار‌های اقتصاد دیجیتال می‌توان به اشتغال‌زایی، رشد تولید ناخالص داخلی کشور، کنترل تورم، افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشور دست پیدا کرد، ادامه داد: بزرگترین مشخصه اقتصاد دیجیتال این است که با حداقل هزینه و سرمایه می‌توان به دو قابلیت رشد و پیشرفت دست یافت و این تحول مهم میسر نمی‌شود مگر با آماده‌سازی و همراه‌سازی نیروی انسانی توانمند، چابک و آینده‌نگری و استراتژی مشخص، که بتواند در این مسیر ضامن موفقیت این تحول باشد.

بختیار با اشاره به رویکرد‌های دومین همایش و نمایشگاه ملی اقتصاد دیجیتال، گفت: نقش روابط عمومی‌ها در ارائه اطلاعات و معرفی سامانه‌های هوشمند، هوشمندسازی تجارت الکترونیک و تضمین کسب و کار در فضای مجازی، ارائه ساز و کار بیمه‌ای پولی مالی و بازرگانی در چارچوب اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، حمایت و پشتیبانی از سامانه‌های پاسخگو و هوشمند در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه اقتصاد ملی با رویکرد حمایت از اقتصاد دیجیتال و نقش استارتاپ‌ها در توسعه اقتصاد دیجیتال از جمله رویکرد‌های دومین همایش و نمایشگاه ملی اقتصاد دیجیتال است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار