مسئول سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج کشور مطرح کرد؛

برگزاری کنگره شهدا موثرترین کار فرهنگی در کشور

سرتیپ احمد حق‌طلب گفت: برگزاری کنگره شهدا را باید یکی از موثرترین امور فرهنگی مورد نیاز در کشور بدانیم که ثمرات فراوانی در ابعاد مختلف برای جامعه و آحاد مردم به خصوص آینده‌سازان عزیز میهن اسلامی دارد.
کد خبر: ۳۷۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ - 31December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سرتیپ احمد حق‌طلب مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور عصر سه‌شنبه در  اولین جلسه ستاد کنگره بزرگداشت شهدای استان یزد، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی به خصوص دوران هشت سال دفاع مقدس یک وظیفه بزرگ است و نقش اساسی در توسعه همه ارزش‌ها دارد.

وی ادامه داد: برگزاری کنکره شهدا را باید یکی از موثرترین امور فرهنگی مورد نیاز در کشور بدانیم که ثمرات فراوانی در ابعاد مختلف برای جامعه و آحاد مردم به خصوص آینده‌سازان عزیز میهن اسلامی دارد.

این مسئول افزود: دفاع مقدس ملت قهرمان ایران نماد عینی شکست ناپذیری در برابر تمام قدرت‌های جهانی به خصوص آمریکاست، بنابراین باید در جریان برگزاری کنکره‌ها زوایای آن برای همگان تبیین شود.

حق طلب تصریح کرد: رزمندگان اسلام در دفاع  مقدس با قدرت ایمان و ولایتمداری در مقابل دشمنان زیادی ایستادگی کردند و مزد ایثار و جانفشانی خود را با غلبه بر استکبارجهانی گرفتند.

این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: برگزاری کنگره‌های شهدا در کشور از هر کار فرهنگی برای حفظ وحدت و انسجام ملی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با خطر تهاجم فرهنگی اثرگذارتر است و باید زمینه انجام آن با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها فراهم شود . 

حق طالب تاکید کرد: استقلال، امنیت ، عزت، آسایش و آزادی کشور اسلامی مدیون خون شهداست و هر چه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش شود باز ناکافی خواهد بود و همه باید، مسوولان برگزاری کنکره را در راستای اجرای آن بیش از پیش یاری دهند که یک توفیق محسوب می‌شود.

همچنین استاندار یزد گفت: برگزاری کنکره شهدای این استان با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم یک فرصت برای ترویج فرهنگ والای شهادت است که باید قدر آن را بدانیم .

محمدعلی طالبی افزود: برای برگزاری این رخداد مهم ارزشی و فرهنگی باید همه به خصوص مسوولان ماموریت‌های خود را جدی و کامل انجام دهند و در استان مشکلی برای انجام آن نیست.

این مسوول بیان داشت: باید از مردم به خصوص جوانان برای برگزاری کنکره و  سایر برنامه‌ها از طرح و نظرات آنها استفاده کنیم که بدون شک آنها توانایی انجام بسیاری از امور را دارند.

طالبی گفت: تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید جزو برنامه‌های مهم و محوری کنکره باشد که یک وظیفه و رسالت دینی و انقلابی است و موجب عظمت و اقتدار حوزه شهادت در جامعه اسلامی است .

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: خروجی کنکره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین مردم و نسل جوان است و برای تحقق آن همه باید با همدلی وظایف خود را جدی انجام دهند.

سرهنگ رضا پورشمسی افزود: بکارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌های استان و همکاری مسوولان و جلب مشارکت علاقه‌مندان باید محور تمام فعالیت‌های این کنکره عظیم قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ایجاد زمینه برای حضور همه مردم برای استفاده از برنامه‌های کنکره از جمله مواردی است که باید محور فعالیت بخش‌های مختلف زیر مجموعه ستاد قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها