عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نخبگان به دنبال راهکاری برای تقویت روحیه شهادت طلبی باشند/ نام شهدا برکات فراوانی برای جامعه می‌آورد

آیت‎الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند اگر روحیه شهادت طلبی در میان جوانان ما باشد هیچ وقت نمی‌تواند تسلط بر این کشور پیدا کند، گفت: نخبگان به دنبال راهکار‌هایی برای تقویت این روحیه در جامعه باشند.
کد خبر: ۳۷۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ - 31December 2019

نخبگان به دنبال راهکاری برای تقویت روحیه شهادت طلبی باشند/ نام شهدا برکات فراوانی برای جامعه می‌آوردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «محمد جواد فاضل لنکرانی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار مسئولین ستاد برگزاری گنگره ملی شش هزار شهید استان قم اظهار داشت: معتقدم قطعاً خدای تبارک و تعالی آن عنایتی که به شهید می‌کند و او را در درجات بسیار بالا مرزوق خود قرار می‌دهد، کسانی را هم که واقعاً دنبال احیای نام شهدا هستند و قدمی برای زنده ماندن یاد شهدا برمی‌دارند قطعاً مورد توجه خاص قرار می‌دهد، از این جهت به شما و همه آن‌هایی که دست اندرکار این کنگره هستند تبریک می‌گویم و بدانید این عنایت ویژه خدای تبارک و تعالی بر شماست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسم شهدا و کنگره شهدا برکات فراوانی دارد، گفت: سرمایه بسیار گرانقدری را در فرمایشات امام راحل عظیم‌الشأن و نیز رهبری معظم انقلاب اسلامی در مورد شهداء داریم که این خود یکی از سرمایه‌های بسیار باارزش و باعظمت برای این مجموعه شهداست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: امام و رهبری عمیق‌ترین درک را نسبت به شهادت دارند، چون کسی که می‌خواهد از شهادت حرف بزند خودش باید تا اندازه‌ای درک از شهادت داشته باشد.

فاضل لنکرانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران حقیقت شهادت را زنده کرد، قبل از انقلاب تلقی توده مردم از شهادت به این نحوی که امروز مطرح است نبود، نهایتش این بود که عنوان شهید را در مورد سیدالشهداء امام حسین علیه السلام یا حضرت حمزه و یاران پیامبر که در جنگ‌ها کشته شدند مطرح می‌کردند، اما به برکت انقلاب واژه شهادت ارزش و هویت و نمودی دیگر پیدا کرد.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس عطر شهادت را در همه خانه‌ها، ادارات و مراکز پراکنده ساخت و همه را بر سر این سفره پربرکت نشاند و این خود مسئله خیلی مهمی بود، یکی از بزرگترین برکات این نظام و انقلاب همین شهدا هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: گاهی بعضی از نادان‌ها می‌گویند این همه جوان در این انقلاب کشته شدند، پس چه شد در حالی که غافل از این هستند که اگر ما مقصریم، اگر مسئولی مقصر است، اگر کسی نتوانسته درست انجام وظیفه کند این از بدبختی خود اوست. شهدای عالیقدر ما به اوج مقام انسانیت رسیده‌اند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: ما باید فکر کنیم در این کنگره‌ها مسئولین، نخبگان و خواص چه راهکار‌هایی را ارائه کنند، برای اینکه این روحیه زنده بماند، اگر ما بتوانیم در این جهت موفق باشیم از خون شهدا بخوبی دفاع کرده و استفاده نموده‌ایم.

فاضل لنکرانی عنوان کرد: دشمن هم هدف را به خوبی فهمیده و می‌داند اگر روحیه شهادت طلبی در میان جوانان ما باشد هیچ وقت نمی‌تواند تسلط بر این کشور پیدا کند، آن‌ها هم دنبال این هستند که این روحیه از بین برود، آن‌ها با اینکه یک خیابانی به نام یک شهید باشد یا نه، خیلی کار ندارند، آن‌ها می‌گویند این پیام شهادت را که ایجاد روحیه شهادت‌طلبی برای دفاع از اسلام است، باید خاموش کنیم.

وی ادامه داد: در مورد شهیدان والامقام قم، پیشنهاد می‌کنم در کنار تهیه مستند سرداران شهید، مستندی هم برای این موضوع درست کنید که به چه دلیل من باید جانم را برای اسلام بدهم، خدا مرا خلق کرده که عمری را به صورت طبیعی زندگی کنم، حال همین خدا می‌گوید اگر اسلام در خطر بود، از جان و مال و فرزندت بگذر.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) فرزند شش ماهه اش را می‌آورد تا در طول تاریخ به همه بشر بگوید:‌ ای مردم اگر یک زمانی اسلام در خطر بود بچه شش ماهه‌تان را هم فدای دفاع از اسلام کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار