ترامپ درهای جهنم را به روی آمریکایی‌ها باز کرد

همانطور که سال 2011 سال شکست آمریکا و مجبور شدنش به خارج کردن نیروهایش از عراق بود، بعید نیست سال 2020 سال شکست دوم آمریکایی‌ها باشد.
کد خبر: ۳۷۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ - 01January 2020

2020؛ سال شکست آمریکا/ ترامپ درهای جهنم را به روی آمریکایی‌ها باز کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم در تحلیلی نوشت: روز سه‌شنبه هزاران معترض عراقی حامی حشدالشعبی و دیگر معترضان در اعتراض به شهادت 27 عضو گردان‌های حزب‌الله عراق و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد حمله کردند.

نکته جالب توجه این است که جنگنده‌های آمریکایی هیچ‌گونه حمله انتقام‌جویانه‌ای به اهدافی در عمق ایران در اعتراض به اسقاط موشک هواپیمای گلوبال هاوک آمریکا که حریم هوایی ایران را بر فراز تنگه هرمز در ماه ژوئیه نقض کرده بود، انجام ندادند اما آمریکا حتی یک لحظه هم در فرستادن جنگنده‌های خود برای حمله به گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به کشته شدن یک آمریکایی و زخمی شدن چند سرباز دیگر در حمله موشکی به پایگاه K1 آمریکا در نزدیکی کرکوک تردید نکرد.

دلیل این موضوع کاملا ساده بوده و این است که دولت دونالد ترامپ دست‌کم در زمان کنونی فقط می‌خواهد وارد جنگ نیابتی با ایران در خاک عراق شود تا از انتقام ایران که مطمئنا غافلگیرکننده خواهد بود و احتمالا به جنگی گسترده‌تر تبدیل خواهد شد که آمریکا بازنده اصلی آن است، اجتناب کند؛ چراکه ساقط کردن موشکی با این دقت و در ارتفاعی غیرقابل پیش‌بینی موجب وحشت آمریکا شده است.

نکته دیگر این است که ترامپی که وعده می‌دهد با قدرت نظامی از هم‌پیمانانش دفاع می‌کند به حملات به تأسیسات نفتی آرامکو پاسخی نداد؛ حملاتی که توسط حوثی‌ها انجام شد و ایران به دست داشتن در آن متهم شد.

فکر نمی‌کنیم که پاسخ حشدالشعبی به این تجاوز صریح آمریکا تنها به اعتراضات مقابل سفارت آمریکا ختم شود و بعید نیست که حملات موشکی به نیروهای آمریکایی در غرب و شمال عراق انجام شود؛ نیروهایی که تعدادشان به 5 هزار و 200 سرباز می‌رسد.

ترامپ با این حمله به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق درهای جهنم را به روی نیروها و منافع کشورش نه فقط در عراق بلکه در تمام منطقه خلیج فارس و خاورمیانه باز کرد؛ به نظر می‌رسد او مردم عراق را نمی‌شناسد و از اداره جنگ توسط گروه‌های مقاومت این کشور خبر ندارد و از شکست‌های خفت‌باری که دولت باراک اوباما را در پایان سال 2011 به خارج کردن نیروهایش برای کاهش خسارت مادی و بشری وادار کرد، عبرت نگرفته است.

عراق امروز دیگر ضعیف نیست بلکه از نظر تسلیحاتی قوی‌ترین محسوب می‌شود و به عضوی از محور مقاومت تبدیل شده و دست بالا را در منطقه دارد و بیش از نیم میلیون موشک در انواع‌ مختلف دارد.

همانطور که سال 2011 سال شکست آمریکا و مجبور شدنش به خارج کردن نیروهایش از عراق بود، بعید نیست سال 2020 سال شکست دوم و فرار 6 هزار سرباز آمریکایی از عراق و سوریه باشد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار