امیردریادار خانزادی:

اعزام ناوگروه 65 برای مقابله با دزدان دریایی/ رزمایش‌های مشترک با روسیه و چین ادامه خواهد داشت

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اعزام ناوگروه 65 این نیرو برای مقابله با دزدی دریایی خبر داد و گفت: رزمایش‌های مشترک با روسیه و چین و کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال آینده ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۷۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ - 01January 2020

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با اعلام جزئیاتی از رزمایش اخیر نیروهای دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین اظهار داشت: در زمان برگزاری رزمایش گفته شده نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه آمریکایی‌ها تنها کاری که می‌توانستند انجام دهند دور شدن و رصد رزمایش به وسیله پرواز پرنده‌های جاسوسی بود.

وی در همین باره افزود: هنگام برگزاری رزمایش دریایی مرکب ایران روسیه و چین آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان یک نشست اضطراری برگزار کردند که هدف آن ایجاد خدشه در سیر رزمایش ما با دو کشور همپیمانمان بود؛ اما با عملیات فریبی که انجام دادیم برنامه‌های آنها به هم ریخت.

فرمانده نداجا با رد ادعای برخی رسانه‌ها در کوچک نمایی رزمایش تصریح کرد: ما در نزدیکی منطقه رزمایش اخیر، یک کنش عملیاتی شامل پرتاب اژدر و موشک‌های گوناگون را هم داشتیم.

 امیرخانزادی در این برنامه خبرهای خوشی را هم برای اهالی جنوب داشت و از افتتاح دو مجموعه فوق تخصصی درمانی در بندرعباس و کنارک خبر داد و افزود: ان‌شاء الله در دهه فجر دو بیمارستان فوق تخصصی 96 و 128 تختخوابی را در بندرعباس و کنارک افتتاح خواهیم کرد که این دو مرکز درمانی با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای توانمند حوزه بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش به بهره برداری خواهد رسید.

ادامه رزمایش‌ها برای سال آینده و اعزام ناوگروه 65 برای مقابله با دزدی دریایی

وی به ادامه برگزاری رزمایش‌های مرکب با دو کشور چین و روسیه و کشورهای حاشیه اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: برای سال آینده رزمایشی را که امسال برگزار کردیم دوباره به اجرا خواهیم گذاشت.

فرمانده نداجا درباره توان بالای نیروی دریایی در جهت کمک به اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: به منظور حفظ امنیت تردد کشتیرانی در آب‌های آزاد تاکنون 64 ناوگروه از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن و باب المندب اعزام شده‌اند و به‌زودی شصت و پنجمین ناوگروه ما برای دفاع از خطوط ارتباطی دریایی ما به خلیج عدن اعزام خواهد شد، همچنین ان‌شاءالله در همین ایام الحاق اولین ناو مین شکار تمام ایرانی به نیروی دریایی را نیز خواهیم داشت و امیدواریم همزمان ناو موشک انداز زره را نیز در روزهای گرامیداشت دهه مبارک فجر به ناوگان نیروی دریایی ارتش بپیوندد.

تعامل سازنده میان نیروی دریایی و وزارت دفاع در کوتاه تر کردن ساخت محصولات

امیرخانزادی با قدردانی از مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع هم عنوان کرد: به همت دوستان عزیزمان در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ناوشکن جدید دنا که قرار بود در اسفندماه تحویل نیروی دریایی ارتش شود با کاری جهادی ان شاءالله دردهه فجر امسال به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به همزمانی روزهای برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه و چین با ایامی که دشمن در صدد ایجاد بلوا و آشوب به بهانه چهلم کشته شدگان حوادث اخیر هم بود، تصریح کرد: یکی از دلایل تمسک آن‌ها به فتنه انگیزی در کشور ما ناامید شدن از رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا توان بالای نیروهای مسلح موجب شده تا لشگرکشی‌های دشمنان ما به ویژه آمریکا به منطقه کارکرد خود را ازدست دهد و آن‌ها نیز همانند انگلیسی‌ها به‌زودی مجبور به ترک این منطقه خواهند شد.

وی تحریم‌های نظامی را موضوعی خنده‌دار خواند و تصریح کرد: ما اکنون در وضعیتی هستیم که واقعا تحریم‌های نظامی برایمان همانند یک شوخی تبدیل شده؛ زیرا با استفاده از ظرفیت‌های بومی اکنون قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا هم به این باور رسیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین رزمایش اخیر را موضوعی مهم دانست و افزود: در کنار کارکردهای تاکتیکی و عملیاتی این رزمایش جنبه راهبردی برای ما داشت. زیرا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران توان ایجاد ائتلاف سازی در برابر ائتلاف‌های ناکارآمد غربی را دارد. اکنون بلوک جدیدی از قدرت ایجاد شده که مانع تحقق خواسته‌ای جبهه غربی در عرصه بین‌المللی گشته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها