دریادار رستگاری در جمع خبرنگاران:

رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین بیانگر بلوغ صنعتی ایران در حوزه دفاعی است

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین بیانگر بلوغ صنعتی ایران در حوزه دفاعی و صنایع دریایی است.
کد خبر: ۳۷۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ - 02January 2020

رزمایش دریایی ایران روسیه و چین بیانگر بلوغ صنعتی ایران در حوزه دفاعی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی که در جزیره قشم برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته گذشته یک رزمایش بی سابقه با حضور قدرت‌های دریایی در محدوده شمال اقیانوس هند برگزار شد که در واقع اثبات‌کننده توان دریایی نیرو‌های مسلح ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: رزمایش مرکب بین ایران، چین و روسیه بیانگر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران و اثبات آن برای جهانیان است. این اقتدار و توانمندی موجب شد که دو قدرت جهانی یعنی چین و روسیه به این منطقه بیایند و با نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش مرکبی را در مدت زمان سه روز برگزار کنند.

امیر رستگاری در خصوص اینکه آیا این رزمایش‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: این تمرینات آغاز رزمایش‌ها و همکاری‌های آتی میان سه کشور قدرتمند دریایی ایران چین و روسیه خواهد بود.

وی افزود: رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه بازخورد منطقه‌ای و جهانی بسیار خوبی داشت و نشان‌دهنده بلوغ صنعتی دریایی ایران در حوزه دفاعی و نظامی است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این رزمایش آن بود که ما موفق شدیم با وجود بیش از ۴۰ سال تحریم و فشار ناعادلانه به توانمندی و قدرت دریایی دست بیابیم که تمام تجهیزات دفاعی دریایی مان را خودمان طراحی و تولید کنیم و تمامی شناور‌هایی که از سوی ایران در این رزمایش مرکب شرکت داده شدند، ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بود.

وی ادامه داد: نه‌تنها تمامی شناور‌های شرکت‌کننده از سوی ایران در رزمایش مرکب با چین روسیه تماماً ایرانی بودند، بلکه تسلیحات به‌کار گرفته شده در این رزمایش نیز تولید داخل بود. در این رزمایش ما از سامانه‌های جنگ الکترونیک توپ‌های دریایی و سامانه‌های کمک‌ناوبری کاملاً بومی استفاده کردیم و می‌توان گفت تمامی تجهیزات و تسلیحات به‌کار رفته در این رزمایش از سوی ایران تولید دستان توانمند فرزندان این مرز و بوم بود.

امیر رستگاری گفت: فرزندان ایران اسلامی به خوبی نشان دادند که می‌توانند علی‌رغم شدیدترین تحریم‌ها و فشار‌ها توان نظامی و دفاعی کشور را روز به روز افزایش دهد و ان‌شاءالله در سال‌های آتی نیز شاهد این‌گونه رزمایش‌ها و موفقیت‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار