رهبر انصارالله یمن شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

رهبر جنبش انصارالله یمن با انتشار بیانیه‌ای شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون سازمان الحشدالشعبی عراق را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۷۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 03January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن نیز به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق واکنش نشان داد.

الحوثی با انتشار بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی و المهندس و همراهان آنان را تسلیت گفت.

سردار سلیمانی به همراه المهندس بامداد امروز (جمعه) در جریان حملات هوایی آمریکا در بغداد، به شهادت رسیدند. منابع خبری اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شخصا دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کرده بود.

آمریکایی‌ها مدعی هستند که سپهبد سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیرو‌های آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود که با ترور این شهید، مانع از انجام این برنامه‌های ادعایی شدند.

رهبر معظّم انقلاب اسلامی هم در واکنش به این جنایت آمریکا پیامی صادر کردند و «این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت» گفتند.

حضرت امام خامنه‌ای با تأکید بر اینکه انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند، خاطر نشان کردند: «شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه دوستان ـ و نیز همه دشمنان ـ بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است، ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد».

در همین ارتباط، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز با بیان اینکه به شهادت سردار «غبطه» می‌خورد، گفت: «ما‌هایی که بعد از ایشان باقی مانده‌ایم، راه او را تکمیل و اهدافش را محقق و پرچمش را در همه میادین [جهاد] برافراشته خواهیم کرد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه «قصاص عادلانه»، مأموریت جریان مقاومت است، درباره آمریکایی‌ها نیز تصریح کرد: «قاتلان آمریکایی با این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید... [اما] اهداف حاج قاسم به دلیل روح با عظمت و خون او و به دست برادران و فرزندان مقاومش، محقق خواهد شد».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار