شورای امنیت ملی عراق تجاوزگری آمریکا را نقض حاکمیت این کشور اعلام کرد

شورای امنیت ملی عراق تجاوزگری آمریکا را مردود دانست و این اقدام را انحراف از نقش و شروط حضور نظامیان آمریکایی دانسته است.
کد خبر: ۳۷۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷ - 04January 2020

شورای امنیت ملی عراق تجاوزگری آمریکا را نقض حاکمیت این کشور اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه تلویزیونی «سومریه نیوز» به نقل از دفتر «عبدالمهدی» اعلام کرد که شورای امنیت ملی عراق، از موضع نخست وزیر دولت پیشبرد که حمله آمریکایی‌ها را نقض حاکمیت عراق دانسته بود، حمایت کرده است.

شورای امنیت ملی عراق تجاوزگری آمریکا را مردود دانست و این اقدام را انحراف از نقش و شروط حضور نظامیان آمریکایی دانسته است.

این شورا خواستار جلسه اضطراری مجلس نمایندگان عراق شد تا برای حفظ عزت، امنیت و ثبات عراق موضعی رسمی و یک‌پارچه گرفته و تصمیمات ضروری در خصوص این مسأله اتخاذ شود.

پیش از این «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات مشترک عراق نیز تاکید کرد که تجاوز اخیر آمریکا، نقض آشکار حاکمیت عراق و خروج واشنگتن از ماموریت‌های مشخص شده‌ است؛ یعنی مبارزه با داعش و حمایت و آموزش نظامی نیروهای عراقی است.

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق نیز با تاکید بر عواقب امنیتی ترور سردار سلیمانی برای عراق و منطقه، همه را به خویشتن‌داری و برخورد مدبرانه با اوضاع فراخواند.

«محمد الحلبوسی» رییس مجلس عراق نیز این حمله بزدلانه و تروریستی را نقض آشکار حاکمیت این کشور و زیرپا گذاشتن معاهدات بین المللی دانست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها