انتقام سخت/ امیر حاتمی در دانشگاه شهید ستاری:

انتقام از دشمن در سراسر جغرافیای مقاومت/ ترور شهید سلیمانی نشان‌دهنده نهایت استیصال دشمن است

وزیر دفاع با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی گفت: در عرصه‌های مختلف بین‌الملل و منطقه و در هر نقطه‌ای که امروز نیرو‌های مقاومت حضور دارند، دشمنان باید منتظر پس دادن تقاص این اقدام تروریستی باشند.
کد خبر: ۳۷۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ - 05January 2020

حاتمیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بیست و پنجمین سالگرد عروج آسمانی شهید «منصور ستاری» که صبح امروز در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، با تأکید بر اینکه انقلاب، مسیر و زندگی ما الهام گرفته از مسیر سیدالشهدا (ع) است، اظهار داشت: این مسیر، دشمنان را آن‌چنان در تنگنا گذاشته که امروز شاهد یک حرکت بسیار احمقانه از سوی آن‌ها هستیم. دستور ترور یک فرمانده عالی در یک سفر رسمی به کشور همسایه به همراه میزبان، اصولاً جایی در قوانین بین‌الملل و تاریخ ندارد و حداکثرِ استیصال در دنیاست.

وی افزود: دشمن (ترامپ) به جایی رسیده که دستور ترور توسط یک ارتش تروریست را صادر می‌کند، مسئولیت این اقدام را به عهده می‌گیرد و یک نبرد جنایتکارانه جنگی را در تاریخ به نام خود ثبت می‌کند.

وزیر دفاع تأکید کرد: اگر با این کار متکبرانه و جنایتکارانه، در خور و حق خودش برخورد نشود، این دشمن متکبر، اقدام خود را تکرار خواهد کرد؛ همان‌طور که وقتی تحریم‌های ظالمانه را آغاز کرد، دنیا سکوت کرد، امروز حتی دوستان خود یعنی اروپا را نیز تحریم می‌کند.

امیر حاتمی ادامه داد: آمریکایی‌ها همچنین از دلار را به عنوان یک ابزار جنگی استفاده کردند؛ دنیا مجدداً مقابل این اقدام سکوت کرد و ترسید و این اقدام امروز تبدیل به یک ابزار رسمی برای تحت فشار گذاشتن ظالمانه خیلی از کشور‌ها شده است.

همه دنیا در برابر شهادت سردار سلیمانی مسئول هستند

وی تصریح کرد: امروز در مقابل این شهادت و اتفاقی که افتاده همه دنیا مسئول هستند و باید بدانند اگر کار خود را به درستی انجام ندهند، این اقدامات در دنیا نهادینه می‌شود.

وزیر دفاع گفت: آن‌هایی که به گونه‌ای تأییدآمیز در این باره صحبت می‌کنند، باید بدانند که این اقدامات‌شان در اذهان مردم ثبت می‌شود؛ همان‌طور که بعد از اینکه سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و این سلاح علیه ملت ما استفاده شد، در ذهن مردم ثبت شد، آن‌هایی که این حمایت را انجام دادند، می‌دانند که تقاص آن را پس خواهند داد.

امیر حاتمی تأکید کرد: در عرصه‌های مختلف بین‌الملل و منطقه و در هر نقطه‌ای که امروز نیرو‌های مقاومت حضور دارند، دشمنان باید منتظر پس دادن تقاص این اقدام تروریستی باشند. آن‌هایی هم که این اقدام تروریستی را تائید می‌کنند، باید بدانند که در این حمایت تاریخی، سهیم هستند.

وی افزود: باید یادشان بیاید و بدانند که شهید سردار سلیمانی برای چه شهید شد؛ اگر او نبود، بنا بود که داعش بیاید، مستقر شود و حکومت کند. در پی این اتفاق، اسرائیل در امنیت، کناری می‌ایستاد و سود خود را می‌برد و مسلمانان به جان همدیگر می‌افتادند؛ اما ترکش آن به اروپایی‌ها رسید و در حالی که همه در معرض این تهدید بودند، رزمندگان محور مقاومت با فرماندهی مدبرانه و مقتدرانه شهید سپهبد سلیمانی توانستند این جرثومه فساد را ریشه‌کن کنند و آمریکایی‌ها نیز از همین ناراحتند؛ آن‌ها داعش را آورده بودند که بمانند، اما به برکت خون شهدا چنین خواسته‌ای میسر نشد.

نقش‌آفرینی سردار سلیمانی در ریشه‌کن کردن تروریسم انکارناپذیر است

وزیر دفاع ادامه داد: البته دشمنان به دروغ حرف‌های دیگری می‌زنند؛ اما این موضوع آن‌چنان برای همه مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان روشن است که نمی‌توانند نقش‌آفرینی سردار سلیمانی در ریشه‌کن کردن تروریسم را انکار کنند؛ چه آن‌ها که از شهادت سردار ناراحت شدند و چه آن‌ها که در برابر این اتفاق سکوت کردند، این را می‌دانند.

امیر حاتمی تصریح کرد: تاریخ شهادت خواهد داد و ملت‌ها خواهند فهمید که آمریکایی‌ها برای حمایت از داعش آمدند و سردار سلیمانی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه جلساتی که برای شهدا برگزار می‌شود، مقدس است، افزود: امام خامنه‌ای می‌فرمایند زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به اندازه شهادت اهمیت دارد.

وزیر دفاع گفت: شهدا جان خود را برای ارزش‌ها فدا کردند و وقتی که مراسم بزرگداشت شهید می‌گیریم، یعنی ارزش‌های شهدا را پاس داشته‌ایم.

امیر حاتمی ادامه داد: فرهنگ شهادت یک موضوع راهبردی و با اهمیت است؛ چراکه شهدا این فرهنگ را زنده نگه‌داشتند و ما نیز باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا کار بزرگی انجام دادند، افزود: سالروز شهادت سرلشکر ستاری این فرمانده نخبه، راهبردی و جهادی همزمان شده با شهادت مظلومانه و عاشقانه شهید حاج قاسم سلیمانی که واقعاً شهادت این فرمانده مقتدر، فضای جامعه را دگرگون کرد.

وزیر دفاع بیان کرد: در باب عظمت مقام شهید و شهادت به آیه شریفه «و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا» اشاره و عنوان کرد: مقام شهادت در اندازه‌ای است که همه صالحان و پاکان آرزوی رسیدن به چنین مقام والایی دارد.

امیر حاتمی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید، کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مُرده نپندارید؛ بلکه آن‌ها به حیات ابدی رسیده و پیش خدای خودشان روزی می‌خورند.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده شهید حاج قاسم سلیمانی در خاموش کردن آتش فتنه تروریسم در منطقه، گفت: واقعیت اقدامات سردار سلیمانی برای همگان روشن است؛ این موضوع آنچنان برای همه مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان روشن است که کسی نمی‌تواند منکر نقش ایشان در نابودی تروریسم تکفیری در منطقه شود.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواستند که داعش از بین برود و آن‌ها را آورده بودند تا بمانند. قطعاً اگر مجاهدت‌های شهید سلیمانی نبود، آثار شوم داعش به اروپا هم می‌رسید.

در عرصه هوایی بیش از ۱۵۰ محصول داریم

امیر حاتمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما قبل از انقلاب تنها حدود ۳۰ محصول دفاعی داشتیم که هیچ‌کدام هوایی نبود و برای تعمیر و نگهداری آن نیازمند بیگانگان بودیم؛ اما امروز تنها در عرصه هوایی بیش از ۱۵۰ محصول داریم؛ محصولاتی که در داخل توسط متخصصان خودمان تولید شده و ما را از خارج بی نیاز کرده است.

وزیر دفاع با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی عنوان کرد: امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و علی‌رغم تبلیغات سوء دشمنان، مسئولان امر برای کاهش فشار‌ها بر مردم در حال تلاش هستند و امیدواریم در این جبهه هم همچون عرصه نظامی پیروز شویم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار