انتقام سخت/ حزب‌الله عراق:

منتظر انتقام سخت ایران هستیم تا پس از آن اقدام کنیم

سخنگوی حزب‌الله عراق گفت: مواجهه با آمریکا زمانی که شروع شود چهره غرب آسیا را تغییر خواهد داد و در نهایت به نفع محور مقاومت پایان خواهد یافت.
کد خبر: ۳۷۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ - 07January 2020

منتظر انتقام سخت ایران هستیم تا پس از آن اقدام کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های «حزب‌الله عراق» گفت که این گروه مقاومت خود را دائما در حالت مقابله با محور شر صهیونیستی - آمریکایی - سعودی می‌داند.

وی در گفت‎وگو با وبگاه النشره اظهار داشت: «تمامی توطئه‌هایی که آمریکا از سال ۲۰۰۳ بدین سو در عراق انجام داده و با آن مقابله کرده‌ایم در راستای این جنگ ادامه‌دار تعریف می‌شود و پس از شکست گروهک داعش در عراق و سوریه، این رویارویی به درگیری مستقیم تبدیل شده است.»

سخنگوی حزب‌الله عراق افزود: «پس از جنایت منطقه «القائم» علیه الحشد الشعبی و جنایتی که به شهادت ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی و همراهانشان منجر شد، این درگیری وارد مراحل خطرناکی شده است.»

او تأکید کرد که این جنایت تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و نقطه عطفی بین دو مرحله بود و افزود: «مقابله با آمریکا هنگامی که شروع شود، چهره خاورمیانه و معادلات درگیری با محور شر را تغییر خواهد داد و لاجرم به نفع محور مقاومت پایان خواهد یافت.»

«محمد محیی» گروه‌های مقاومت عراق را بخش جداناپذیر محور مقاومت دانست و گفت که این گروه‌ها با توجه به شرایط سیاسی و مردمی عراق اقدام می‌کنند.

وی در خصوص چگونگی پاسخ مقاومت عراق به آمریکا نیز گفت: «ما منتظر پاسخ ایران به حماقت آمریکا هستیم و پس از آن نوع و سقف پاسخ خود را مشخص می‌کنیم.»

سخنگوی حزب‌الله عراق در واکنش به این که برخی گروه‌های سیاسی از زاویه منافع قومی و طائفی و حزبی خود با قضیه حضور آمریکا در عراق برخورد می‌کنند؛ گفت که این منافع طائفه‌گرایانه به تعهدات ملی‌گرایانه غلبه دارد و مردم عراق از آن‌ها بعنوان خائن یاد می‌کنند.

محمد محیی افزود: «آن‌ها عادت دارند که یک موضع گمراه کننده بگیرند و مدعی شوند که نمی‌خواهند عراق محل درگیری آمریکا و ایران باشد؛ بدون اینکه به این موضوع توجه کنند که حضور نظامی آمریکا و جنایت‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه ایران از خاک عراق صورت می‌گیرد.»

وی تأکید کرد که این آمریکاست که عراق را به میدان درگیری تبدیل کرده است نه ایران و واشنگتن تلاش دارد با آن چیزی که نامش را «نفوذ ایران» نهاده مبارزه کند، یعنی با الحشد الشعبی و مقاومت عراق مقابله کند.

سخنگوی حزب‌الله عراق در پایان با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و اینکه تمامی گروه‌های مقاومت پاسخ جنایت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی را خواهند داد گفت که هر سخن سید نصرالله نقشه راهی است که دشمن هزاران بار روی آن حساب باز می‌کند.

وی گفت که این سخن ایشان از باب تسلیت و عزاداری نبود بلکه سخنی بود که به طور واضح مقابله بی سابقه با دشمن را ترسیم می‌کرد.

گردان‌های حزب‌الله عراق روز شنبه نیز از تمام نیرو‌های امنیتی عراق خواست تا فاصله یک‌کیلومتری پایگاه‌های آمریکایی دور شوند و از تمامی فرماندهان سازمان‌های امنیتی نیز خواست تا اجازه ندهند تا نیروهایشان به عنوان سپر انسانی «اشغالگران» تبدیل شوند.

طی حمله بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) آمریکا به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و همراهانشان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار