سردار کارگر در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

تشییع شهید «سلیمانی» نشانۀ پویایی و تثبیت انقلاب/ حاج قاسم سلیمانی ثمره دفاع مقدس بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وقتی که ملت ولایتمدار ایران اسلامی برای تشییع پیکر مطهر یکی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت اسلامی، اینگونه پا به عرصه می‌گذارند بیانگر پویایی و تثبیت انقلاب و آرمان‌های والای آن است.
کد خبر: ۳۷۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ - 08January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش سراسری مدیران و معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (چهارشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس را نباید در یک بازه زمانی تعریف کنیم، وظیفه ما این است که با بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی، آثار و ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهیم و ضمن آن به موضوع مقاومت نیز بپردازیم.

کارگر افزود: امروز همزمان با همان ساعاتی که سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید، اولین مرحله از انتقام سخت انجام و قلب ملت ایران شاد شد چراکه قبل از اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی به خاک سپرده شود پاسخ این اقدام تروریستی توسط نیرو‌های مسلح داده شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه آینده نظام، درخشان و امیدوارکننده است، افزود: وقتی که ملت ولایتمدار ایران اسلامی برای تشییع پیکر مطهر یکی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت اسلامی، اینگونه پا به عرصه می‌گذارند بیانگر پویایی و تثبیت انقلاب و آرمان‌های والای آن است.

کارگر در ادامه به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: ۱۰ روز قبل از تصرف مهران بنده با شهید شوشتری و شهید عبادی که از لشکر ۲۷ جهت پشتیبانی به منطقه غرب آمده بودند، یک جلسه خدمت آقای قاآنی که فرمانده لشکر ۲۱ امام رضا (ع) بودند، رفتیم و گفتیم قرار است یک تیپ از شما با نام قائم (عج) در عملیات جدا شود و ایشان که بسیار انسان شریف و بزرگواری هستند، پذیرفتند و بعد به آقای شوشتری ماموریت دادند تا برای تصرف ارتفاعات قلاویزان اقدام کنیم که سپس به آنجا رفتیم و پس از شناسایی متوجه شدیم که به بیش از ۶۰ گردان با پشتیبانی توپخانه، بالگرد و نیروی هوایی برای تصرف این ارتفاعات نیازمندیم و این اطلاعات را در اختیار قرارگاه نجف قرار دادیم، وقتی که عراق مهران را تصرف کرد، ما در کربلای ۱ با کمترین تجهیزات به سمت دشمن رفتیم و به‌خاطر دارم یگانی که بیشترین گردان را داد و در منطقه صالح‌آباد مستقر شده بود لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بود و در این عملیات با لطف خدا و تلاش رزمندگان اسلام توانستیم با دست خالی مهران را تصرف کنیم چون امام (ره) دستور آزادی مهران را داده بودند رزمندگان اسلام ضمن آزادسازی مهران توانستند منطقه قلاویزان را هم از دشمن بازپس گیرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هنگامی که خدمت فرمانده معظم کل قوا رسیدیم ایشان فرمودند «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند و این هم برای یک سال، دو سال و ۱۰ سال نیست؛ بلکه متعلق به یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم، باید پیروزی این جنگ را تا ۱۰۰ حتی ۲۰۰ سال آینده حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ. این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره‌اش را آدم برود و بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب است. خداوند ان‌شاءالله شما را موفق بدارد. ان‌شاءالله کارتان را به جای مطلوبش برسانید. کارتان کار مهمی است. حفظ آثار جنگ و تدوین دقایق و ریزه‌کاری‌های دوران دفاع مقدس یکی از بهترین و باارزش‌ترین کارهاست که الحمدالله شما‌ها به آن مشغول هستید و ادامه می‌دهید و ان‌شاءالله به نتایج خوبی هم خواهد رسید. خسته از کار نشوید. کار را تمام شده فرض نکنید. آثار و برکات دفاع مقدس باید در ذهن‌های مجموعه جامعه ما و جامعه اسلامی، سال‌های متمادی باقی بماند و این هم بسته به کار شماست».

کارگر افزود: ما واقعا موضوع دفاع مقدس را یک موضوع ملی می‌ببینیم و بر این باوریم که دفاع مقدس متعلق به همه آن ۳۶ میلیون نفری است که در زمان جنگ جمعیت کشور را تشکیل می‌دادند و امروز این میراث متعلق به ۸۰ میلیون نفر ایرانی است. باید توجه داشت که دفاع مقدس متلعق به همه شهدا، رزمندگان، جانبازان و همه مردم ایران از هر قشر و صنفی است.

وی با بیان اینکه شهدا بهجت‌آفرین هستند، گفت: هر چه داریم از دفاع مقدس است و حاج قاسم سلیمانی نیز از ثمرات دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما روز گذشته به لطف خدا توانستیم روز ۱۳ دی را که مصادف است با شهادت مرد اخلاص و عمل سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» بود به عنوان روز جهانی مقاومت در تقویم جای دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار