بسم‎الله قاصم‌الجبارین/ سردار کوثری عنوان کرد؛

نفوذی‌هایی که موجب ترور سردار «سلیمانی» شدند را شناسایی می‌کنیم

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) با بیان این‌که دشمنان سردار شهید «قاسم سلیمانی» را مدت‌ها زیر نظر داشتند، گفت: وی به سوریه و لبنان رفته بود و زمانی که وارد عراق شد، «ابومهدی المهندس» به استقبالش آمد که عملیات ترور صورت گرفت و امروز این موضوع در حال بررسی است که نفوذی‌ها چه کسانی هستند.
کد خبر: ۳۷۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ - 08January 2020

آمریکا از حمله موشکی ایران به وحست افتادند/ شهادت حاج قاسم انقلاب اسلامی را ثبیت کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمد کوثری» جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع)، امشب (چهارشنبه) در یادواره شهدای عملیات «کربلای ۵» که با حضور رزمندگان گردان «انصارالرسول» لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد، با بیان این‌که آمریکایی‌ها از آغاز «انتقام سخت» ما به وحشت افتادند، اظهار داشت: «ترامپ» در واشنگتن، روی مبل نشسته و ادعا کرد که اتفاقی نیفتاده است؛ این در حالی است که سربازان آمریکایی در عراق زیر بمباران‌های ما بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه من سال ۶۱ با سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» آشنا شدم در حالی که وی فرمانده تیپ ۴۱ ثارالله بود، گفت: «حاج قاسم» مرد خستگی ناپذیر بود و بعد از جنگ نیز یک لحظه خسته نشد و خستگی را خسته کرد.

وی مراسم تشییع سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی‌المهندس» و همرزمانشان را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: توطئه‌هایی دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که با ریخته شدن خون حاج قاسم سلیمانی خنثی و انقلاب اسلامی تثبیت شد.

سردار کوثری به موضوع شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و همرزمانش اشاره و با بیان این‌که دشمنان حاج قاسم را مدت‌ها زیر نظر داشتند، تصریح کرد: وی به سوریه و لبنان رفته بود و زمانی که وارد عراق شد، «ابومهدی المهندس» به استقبالش آمد که عملیات ترور صورت گرفت و امروز این موضوع در حال بررسی است که نفوذی‌ها چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی یک لحظه هم دست از مجاهدت برنداشت و از زمانی که «حاج احمد کاظمی» به شهادت رسید، «حاج قاسم» نیز برای شهادت بی‌تابی می‌کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) به مجاهدت‌های سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» بعد از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: «حاج قاسم» بعد از جنگ به سراغ اشرار در جنوب شرق کشور رفت و لشکر خود را به آنجا برد و ضمن این‌که با اشرار محکم برخورد کرد، به آن‌ها پیغام داد که اگر تسلیم شوید، کاری با شما نداریم.

وی همچنین با اشاره به مجاهدت‌های سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در سوریه و عراق، خاطرنشان کرد: وضعیت در سوریه به جایی رسیده بود که تکفیری‌ها ۸۰ درصد خاک این کشور را اشغال کرده بودند و آمریکا، اسرائیل و کشور‌های عربی از ۷۸ کشور جهان، مسلمانان را فریب داده بودند که می‌خواهیم در عراق و سوریه دولت اسلامی تشکیل دهیم.

سردار کوثری در تشریح دلایل ایجاد گروه‌های تروریستی داعش در سوریه و عراق، گفت: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، آمریکایی‌ها ۱۶۰ هزار نیرو به عراق آوردند؛ اما لشکر «بدر» بیش از پنج هزار آمریکایی را کشت و نزدیک به دو برابر این تعداد نیز خودکشی کردند؛ لذا وقتی نتوانستند کاری کنند، دست به چنین اقدامی زدند.

وی با بیان اینکه «حاج قاسم» مجری تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، گفت: تکفیری‌ها تا ۳۵ کیلومتری مرز‌های ما آمده بودند که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تدبیر کردند و گفتند که به داخل خاک عراق بروید و به تکفیری‌ها بگویید که اگر پای‌تان را در کشور ما بگذارید، با ما طرفید و ایشان همچنین به آیت‌الله سیستانی نامه نوشتند و دستور تشکیل حشدالشعبی را دادند.

فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس، دو عامل «رهبری» و «مردم» را رمز پیروزی این دوران دانست و با اشاره به عملیات «کربلای ۵»، گفت: سخت‌ترین عملیات دوران دفاع مقدس عملیات «کربلای ۵» بود؛ چراکه رزمندگان ما زیر شدیدترین آتش دشمن ایستادگی کردند و وزیر دفاع عراق به صدام گزارش داده بود که ما دو هزار لوله توپ را به طرف ایرانی‌ها نشانه گرفته بودیم؛ اما رزمندگان ما با این وجود، ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: رادیو عراق می‌گفت از آمریکا، انگلیس، شوروی و کشور‌های اروپایی، کارشناسان آمدند و زمین شلمچه را بررسی کرده و اذعان داشتند که ۹۳ درصد این زمین مسلح است؛ از انواع خاک‌ها، مین‌ها و دژ‌ها گرفته تا سنگر‌های مجهز؛ اما رزمندگان ما به لطف خدا به‌طور مصمم و با یک نفس مطمئنه و در نهایت با یک جنگ بسیار سخت، همه این موانع را از پیش رو برداشتند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار