سایه وحشت بر سر پایگاه‌های نظامی آمریکا

پایگاه‌های نظامی در آمریکا در پی تنش‌ها در غرب آسیا با بالاترین سطح هشدار روبرو شدند.
کد خبر: ۳۷۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ - 11January 2020

سایه وحشت بر سر پایگاه‌های نظامی آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در پی شدت یافتن تنش‌ها در غرب آسیا، پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر این کشور تدابیر امنیتی خود را افزایش دادند.
پایگاه نظامی «فورت جورج جی مید» یکی از چندین پایگاه نظام است که در حال افزایش تدابیر امنیتی خود است. این پایگاه نظامی اعلام کرد که سیاست‌های پایگاه را برای ورود مهمانان به پایگاه نظامی خود تغییر داده است. به گزارش کاپیتال گازت، مقامات این پایگاه نظامی جزئیات بیشتری از تغییرات امنیتی را ارائه نداده و اعلام نکردند افزایش این نوع از تدابیر امنیتی ارتباط مستقیمی با شدت یافتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا دارد یا خیر.
بر اساس این اطلاعیه، تمامی افراد بزرگسال هنگام ورود به این پایگاه مستلزم به نشان دادن کارت و یا نشان نظامی خود هستند.
همچنین هر فردی که قصد ماندن و یا تردد به این پایگاه را دارد کارت شناسایی خاصی دریافت می‌کند. در این اطلاعیه آمده است هر فردی در هر زمانی وارد این پایگاه می‌شود مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
در همین حال پایگاه تایمز گزارش داد در پی شدت یافتن تنش‌ها میان آمریکا و ایران، پایگاه‌های نظامی در سراسر آمریکا با افزایش تدابیر امنیتی رو به رو شدند.
تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در حالی رو به افزایش است که از سال ۱۹۹۳ تا کنون بیش از ۲۰ مورد تیراندازی در پایگاه‌های نظامی آمریکا رخ داده است.

در سال ۲۰۱۹، تنها دو روز پس از آنکه یک ملوان آمریکایی ۲ غیر نظامی را در پایگاه نیروی دریایی در هاوایی هدف گلوله قرار داده و مجروح کرد، یک روز بعد فرد مسلح دیگری داخل پایگاه دریایی پنسکولا اقدام به تیراندازی کرد؛ این حادثه ۳ کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت.
علاوه بر افزایش یافتن تیراندازی‌ها در پایگاه‌های نظامی آمریکا، میزان خودکشی در میان نظامیان این کشور در سال ۲۰۱۹ به بالاترین میزان رسیده و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش پنتاگون در سال ۲۰۱۹، طی ۶ سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نظامی و کهنه سرباز آمریکایی خودکشی کرده‌اند که این رقم معادل خودکشی روزانه بیش از ۲۰ نفر به شمار می‌رود.

بر اساس داده‌های که پنتاگون منتشر کرده است در ارتش، نیروی دریایی و هوایی آمریکا همگی شاهد افزایش نرخ خودکشی بودند. گاردین می‌گوید، شمار خودکشی‌ها ثبت شده در ارتش آمریکا از ۵۱۱ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۵۴۱ مورد در سال ۲۰۱۸ رسید.

به گزارش پنتاگون در ۶۰ درصد موارد نظامیان برای خودکشی سلاح گرم را انتخاب می‌کنند. نرخ خودکشی در ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۸، در حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.
منبع: میزان
انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها