نجار خبر داد؛

تفاهم‌نامه هوانیروز با شهرداری برای امدادرسانی به مردم در زمان حادثه

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور از امضای تفاهم‌نامه فرمانده هوانیروز و سازمان مدیریت بحران برای امدادرسانی به مردم در زمان حادثه با دستور رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 11January 2020

تفاهم‌نامه هوانیروز با شهرداری برای امدادرسانی به مردم در زمان حادثهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «اسماعیل نجار» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور در آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه اگر در این شهر یک زلزله ۷ ریشتر رخ دهد حتما دو میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم این حادثه قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: این در حالی است که هشت میلیون نفر باقی مانده قطعا و یقیقنا تحت تاثیر غیرمستقیم قرار خواهند.

وی با اشاره به اینکه رفتار‌های ما در حوزه ترافیک هم رفتار‌های خوبی نیست، گفت: به عنوان مثال در جریان زلزله ملارد چه اتفاقی افتاد همه به سمت خودروهایمان رفته و به خیابان‌ها آمدیم.

نجار ادامه داد: حالا تصور کنید ریزش ناشی از زلزله داشته باشیم و ترافیک هم همراه آن شود که قطعا امدادرسانی در چنین شرایطی ممکن نخواهد بود مگر اینکه از امداد هوایی استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: باید باند دوشان‌تپه در خیابان دماوند و باند قلعه مرغی هر دو حفظ شوند و به پد بالگرد اورژانس هوایی اختصاص پیدا کند تا بتوان در زمان وقوع حادثه کار جدی صورت داد.

وی گفت: اخیرا با فرمانده هوانیرو دیداری داشتیم و درخصوص امدادرسانی به مردم در زمان بروز حوادث و بحران به تفاهماتی در این حوزه رسیدیم.

نجار افزود: یکی دیگر از مشکلات ما بحث امدادرسانی جاده‌ای است که امروز چندین سازمان در آن نقش آفرینی می‌کنند و یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه می‌آیند، اما متاسفانه ماشین آتش نشانی در این مناطق وجود ندارد و معمولا خودرو‌های حادثه دیده می‌سوزند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها