مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

افزایش کلاس‌های درس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد سمنان

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: با توجه به اینکه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به عنوان درس الزامی از لیست دروس اختیاری به تمام مراکز دانشگاه آزاد ابلاغ شده انتظار داریم از ترم بهمن شاهد افزایش حداکثری کلاس‌ها در تمام مراکز دانشگاه آزاد سطح استان باشیم.
کد خبر: ۳۷۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ - 14January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با  «عبدالله خالصی دوست» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

سلامی گفت: با توجه به این مهم که دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزی، درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را به عنوان درس الزامی از لیست دروس اختیاری به تمام مراکز دانشگاه آزاد ابلاغ کرده انتظار داریم از ترم بهمن شاهد افزایش حداکثری کلاس‌ها در تمام مراکز دانشگاه آزاد سطح استان باشیم و با برگزاری کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور تاثیر‌گذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دو چندان کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بر تقویت بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ما انتقال تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه است و دانشگاه‌ها بهترین مکان برای اشاعه و تقویت فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن هستند.

این مسئول با بیان اینکه يادمان شهدای گمنام در دانشگاه علاوه بر فضای معنوی خاص خود، بهترين مكان برای انجام فعاليت‌های فرهنگی است، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اين يادمان‌ها، بهترين شرايط را برای تبيين ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می آورد كه بايد به نحو احسن از آن استفاده كرد.

وی همچنین خواستار همکاری ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود: تا کنون 590 مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه  آزاد اسلامی با توجه به دارا بودن اساتید مجرب می‌تواند در این زمینه یاری‌گر ما باشد.

در ادامه خالصی‌دوست با ابراز تأسف عمیق از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکای جهانخوار، وی را از ذخایر بزرگ انقلاب و نمونه بارز مجاهد فی سبیل الله دانست و گفت: کاری که او انجام داد، بی‌نظیر و در قلب‌های ملت ایران و خاورمیانه نفوذ کرده و امنیت خاورمیانه و کشور ما مدیون زحمات این سردار بزرگ و همرزمانش است.

وی با بیان اینکه تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه ها باعث می شود به شبهات نسل جوان در خصوص دفاع مقدس و انقلاب پاسخ درست ارائه شود، عنوان کرد: ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه ها از ديگر راهكارها برای انتقال فرهنگ ايثار و شهادت است و امید است روحیه جهاد و شهادت برای همیشه در نسل های آتی ایران اسلامی بارور بماند.

در این دیدار درباره محورهای همکاری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله بازدید کارکنان و اساتید دانشگاه از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان، جمع آوری خاطرات استادان و کارکنان رزمنده از دوران دفاع مقدس و چاپ و رونمایی در هفته دفاع مقدس، حضور دانشجویان  درس دفاع مقدس در اردوی راهیان نور، برگزاری کلاس‌های درس دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، ارائه درس دفاع مقدس در ترم اول به دانشجویان، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع دفاع مقدس ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید در مناسبت‌های دفاع مقدس و سالروز عملیات‌ها،‌ حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد، معرفی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس جهت استفاده دانشجویان و اساتید، تربیت استادان جوان برای تدریس‌ و... بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار