۲۴ دی سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به امامت جمعه تهران

«امام خمینی (ره)» در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۵۸ در حکمی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: «جنابعالی که بحمداللّه به حُسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید به امامت جمعۀ تهران منصوب می‌باشید»
کد خبر: ۳۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ - 14January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، صفحه تاریخ ایران و جهان درس و عبرت؛ روایت حضرت آیت‌الله‎العظمی سید علی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی پستی به مناسبت ۲۴ دی، سالروز انتصاب ایشان به امامت جمعه با حکم امام خمینی منتشر کرده است. در ادامه فرمایشات معظم له را می‌خوانید:

«مردمی بودن یکی از آن شعب خاصّ سلوک امام‌جمعه و عمل او است. پیگیری مشکلات مردم؛ خب ائمّه‌ی جمعه مرجع حوائج مردمند؛ یعنی مردم هر مشکلی دارند مشکلات مالی، مشکلات کسبی مراجعه می‌کنند به ائمّه‌ی جمعه، به خیال اینکه این‌ها مثلاً معجزه می‌توانند بکنند؛ در حالی که ائمّه‌ی جمعه پولی در اختیار ندارند، امکاناتی در اختیار ندارند؛ امّا پیگیر باشید مشکلاتشان را. بله، شما امکانات ندارید، پول ندارید، بودجه‌ی خاص برای رسیدگی به مردم ندارید، امّا می‌توانید به‌عنوان یک شخصیّت، به‌عنوان یک عنصر محترم، حوائج آن‌ها را منتقل کنید به کسانی که می‌توانند برطرف کنند. نفْس این که شما با چهره‌ی باز برخورد کنید و وقتی کسی به شما مراجعه می‌کند بفهمد که شما درد او را درک می‌کنید و به رنج او اهمّیّت می‌دهید.»

فیلم برپای نماز جمعه به امامت حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها