پادو‌های دشمن دست و پا نزنند

تحقیر تاریخی آمریکا فراموش‌شدنی نیست

پادو‌های آمریکا با سوءاستفاده از عواطف مردم در واقعه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی و جان‌باختن ده‌ها تن از هموطنانمان، سعی دارند دو واقعه بزرگ را به حاشیه برانند؛ تشییع تاریخی سردار سلیمانی و سیلی سخت نظامی ایران به آمریکا؛ دو واقعه‌ای که آمریکای جنایتکار سخت از آن ترسیده است.
کد خبر: ۳۷۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 14January 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، پس از شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» با ترور ناجوانمردانه وی توسط نیرو‌های اشغالگر و جنایتکار آمریکا در فرودگاه بغداد، مردم سراسر ایران در شهر‌های کوچک و بزرگ کشور به خون‌خواهی این سردار شهید به پا خاسته و اقدام به راهپیمایی و تجمعاتی بی‌نظیر و تاریخ‌ساز کردند. این تجمعات میلیونی بار دیگر شکوه و اقتدار انقلاب اسلامی، وحدت و یکپارچگی مردم این مرز وبوم را به نمایش گذاشت.

تحقیر تاریخی آمریکا فراموش‌شدنی نیست

خبر شهادت و مراسم‌های باشکوه بدرقه و تشییع پیکر‌های مطهر سید شهدای مقاومت و هم‌رزمانش در عراق و ایران به تعبیر رهبری عزیز چنان قیامتی به پا کرد و سلسله‌جنبان چنان احساس و ادراک‌هایی شد که در شرایط عادی باید افراد و هزینه‌های فراوانی صرف می‌شد تا شاید درصدی از ثمرات حرکت‌آفرین و عزت‌بخش قطعی امروز به ثمر بنشیند! وحدت و اتحادی که بین ملت‌های ایران و عراق و دیگر ملل مقاومت ایجاد شده، به کابوسی دهشتناک برای سران آمریکا تبدیل شد و رئیس‌جمهور این کشور را در وضعیتی قرار داد که به گفته نزدیکانش تا سرحد مرگ ترسیده بود؛ اما شوک دوم هم کمتر از آن تشییع باشکوه نبود؛ بلکه مکمل آن بود که در جریان آن پایگاه نظامی «عین‌الاسد» هدف حمله موشکی سپاه قرار گرفت.

تحقیر تاریخی آمریکا با سیلی سخت سپاه

عصر سه‌شنبه و زمانی که میلیون‌ها تشییع‌کننده پیکر سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فریاد انتقام سر دادند، سرلشکر سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به آنان گفت: حرف آخر را اول می‌زنم. انتقام می‌گیریم. انتقام سخت، محکم، پشیمان‌کننده، قاطع و تمام‌کننده.

چند ساعتی از این وعده نگذشته بود که غرش موشک‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوید یک اقدام انتقامی جدی را به مردم ایران داد. موشک‌های هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت دو پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در کشور عراق پرتاب شدند.

به این ترتیب برای اولین‌بار پس از جنگ جهانی دوم یک کشور به‌صورت رسمی یکی از پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار داد؛ عملیاتی که به نام مبارک شهید قاسم سلیمانی مزین شده بود تا نشان دهد که کابوس این سردار بزرگ اسلام همچنان برای آمریکایی‌ها زنده است. انتقامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با یک سیلی شروع شده و همچنان قرار است که ادامه یابد.

پس از حمله ایران به پایگاه مدرن عین‌الاسد در عراق مقامات آمریکایی تا بیست ساعت در کما فرو رفتند. اما بالاخره رئیس‌جمهور آمریکا مجبور به صحبت کردن شد. او سعی کرد از صحبت کردن درخصوص این حمله موشکی فرار کند و مباحث دیگری را مطرح کند. صدای لرزان ترامپ مورد تمسخر و سرزنش مردم آمریکا و دیگر کشور‌ها قرار گرفت. عدم توانایی ترامپ در ادای کامل بعضی از کلمات در سخنرانی‌اش باعث شده کاربران آمریکایی او را به تمسخر بگیرند.

«بیل پالمر»، تحلیلگر آمریکایی درباره وضعیت روحی ترامپ این‌طور نوشته بود: «دونالد ترامپ حین سخنرانی انگار در بهترین حالت، نیمه‌جان به‌نظر می‌رسید. مرتب، کلماتش را بریده بریده ادا می‌کرد و ظاهراً نفس کم می‌آورد. لغات را بد تلفظ می‌کرد.»

خرابی‌های ناشی از حمله موشکی ایران تکان‌دهنده بود

از سوی دیگر پرواز هلیکوپتر‌ها برای انتقال مجروحین به سرزمین‌های اشغالی، جلوگیری از اعلام آمار کشته‌ها، ممانعت از ورود خبرنگاران، رد درخواست CNN برای تصویربرداری از داخل پایگاه و حذف خبر آمار ۲۷۰ کشته و زخمی در ابتدای حمله که روی خروجی سایت نیوزویک قرار گرفته بود نشان از خسارتی بزرگ برای آمریکا داشت. سنا نیز از پمپئو خواست تا توضیحات لازم از ابعاد این حمله بدهد. همه این موارد خبر از عمق وحشت آمریکایی‌ها از سیلی قاطع ایران داشت.

روا دیمون خبرنگار سی‌ان‌ان که یک هفته بعد از سیلی سخت و تحقیر‌کننده سپاه به آمریکا به‌عنوان نخستین خبرنگار غربی اجازه یافته بود از پایگاه عین‌الاسد که هدف حمله موشکی ایران قرار گرفت بازدید کند، شرایط این پایگاه را این‌گونه توصف کرد: «زمانی که توانستیم وارد پایگاه شویم و آسیب‌ها را از نزدیک دیدیم متوجه شدیم که آن حمله در آن شب تا چه میزان می‌توانست برای نیرو‌های آمریکایی مایه آشفتگی شود.

ما داستان‌های زیادی از وحشتناک بودن آن حمله شنیدیم؛ روشن است که ایران تا آن میزان هم نگران نجات جان نیرو‌های آمریکایی نبود. بسیاری از این مناطقی که موشک برخورد کرده است مناطقی بودند که احتمالا می‌توانست باعث وارد آمدن تلفات گسترده به نیرو‌های آمریکایی شود. هر کسی که ما با وی صحبت کردیم این را می‌گفت که آنچه در آن شب روی داد، تجربه‌ای تغییر‌دهنده بود که همه عمر باقی می‌ماند.»

جزئیات حمله موشکی سپاه از زبان افسر دانمارکی

تلویزیون دانمارک نیز با یک افسر دانمارکی که در زمره نیرو‌های مستقر در کنار نیرو‌های آمریکایی پایگاه عین‌الاسد بوده گفتگو کرده است. وی در توصیف سیلی سخت سپاه به آمریکایی‌ها می‌گوید: «فرماندهی به ما اطلاع داد که ایران حمله خواهد کرد. ظاهرا دولت عراق به فرماندهی مرکزی آمریکا این خبر را داده بود.

فورا به پناهگاه‌های امن و مستحکم زیرزمینی پناه بردیم و با ترس و وحشت منتظر بودیم تا اینکه صاعقه‌ای از آسمان نازل شد و خاک زیادی داخل پناهگاه ما ریخت تا جایی که نزدیک بود خفه شویم. اگر پناهگاه‌ها نشانه می‌رفتند فاجعه تمام‌عیار قرن رخ می‌داد، زیرا هزاران سرباز و افسر از تابعیت‌های مختلف در آن‌ها بودند.»

وی ادامه می‌دهد: «موشک‌ها بسیار دقیق بودند و اهداف مورد نظرشان را با دقتی عالی نشانه رفتند بدون آنکه حتی یک موشک سقوط کند یا از هدف منحرف شود. آمریکایی‌ها بعد از پایان هشدار یعنی حدود یک ساعت بعد از حمله خارج شدند. آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی به محل آمدند و وقتی ما در پناهگاه بودیم صدای بالگرد‌های نظامی و فریاد سربازان را می‌شنیدیم، ولی به دستور فرماندهان خود و از ترس حملات بیشتر خارج نشدیم.

دستگاه‌های کنترل رادار‌های غول پیکر با همه تجهیزاتشان به علاوه مقر اطلاعات نظامی آمریکا به‌صورت کامل منهدم شدند. انبار‌های اسلحه نیز تخریب شدند و تا نیم ساعت بعد از حمله در آن‌ها انفجار رخ می‌داد. باند پروازی جنگنده‌ها و سکو‌های دیده‌بانی هوایی و پایگاه‌های شلیک موشک زمین به هوا به‌طور کامل تخریب شدند و دستگاه‌های حسگر هوایی و حرارتی هم از بین رفتند.

این افسر دانمارکی همچنین تصریح می‌کند: «ایران جناح عراقی یا جناح وابسته به ائتلاف یا پناهگاه‌ها و مراکز درمانی و خدماتی را نشانه نرفت و فقط به جناح آمریکایی و اهداف منتخب تمرکز کرد که این نشان می‌دهد ایرانی‌ها نقشه‌هایی دقیق از همه پایگاه‌های نظامی و خارجی در عراق و کل منطقه خاورمیانه دارند. آمریکایی‌ها به حجم خسارت‌ها اعتراف نمی‌کنند؛ این از تصمیم آن‌ها برای جلوگیری از ورود خبرنگاران به پایگاه تا به این لحظه روشن است.»

سانحه تأسف‌بار سقوط هواپیمای مسافربری

پس از انتقام و سیلی سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریست‌های آمریکایی، خبری در رسانه‌ها منتشر شد که خلال شادی مردم از دست قدرت سپاه انقلاب در انتقام از دشمن متجاوز موجب تلخکامی مردم شد، سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف بود.

این خبر به سرعت در رسانه‌ها دست به دست شد و طولی نکشید که درخصوص علت حادثه شایعه‌ای مبنی بر سقوط هواپیما توسط موشک‌های سپاه از سوی شبکه‌های معاند در فضای مجازی کلید خورد.

تعداد ۱۷ نفر از ۱۷۶ عزیزِ جان‌باختنه در این هواپیما از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و همچنین تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی که جزو نخبگان کشور بودند، در این سانحه هوایی به شهادت رسیدند؛ که این امر جامعه علمی و نخبگان کشور را بیش از پیش متأثر و داغدار کرد. درحالی که چند روزی از این سانحه غم‌انگیز و مصیبت‌بار نمی‌گذشت، ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای علت سقوط هواپیما را خطای انسانی و برخورد موشک به این هواپیما اعلام کرد.

پس از این بیانیه و توضیحات تکمیلی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به عهده گرفتن تمام مسئولیت و جوانب خطای صورت‌گرفته، جمعی از دانشجویان در دانشگاه تجمعی به بهانه یادبود مسافران هواپیمای اوکراینی کرده و خواستار توضیحات مسئولان شدند.

همچنین دانشگاه صنعتی شریف و تشکل‌های دانشجویی نیز در بیانیه‌های جداگانه و اطلاعیه‌هایی خواستار توضیحات مسئولان مربوطه شدند.

معترض سانحه هوایی یا عزادار کشته‌های عین‌الاسد؟

در حاشیه این تجمع، آمریکای جنایتکار که خود را حریف میدان جنگ سخت و بازنده میدان در رویارویی با غیورمردان سپاه پاسداران نمی‌دید، فرصت پیش‌آمده را غنیمت شمرده و با هدف انتقام‌گیری و به حاشیه راندن نمایش میلیونی اقتدار مردم انقلابی و همچنین سیلی سخت سپاه، با استفاده از پادو‌های رسانه‌ای در شبکه‌های ضدایرانی و همچنین لیدری عوامل نفوذی خود در جمع دانشجویان به تحریک‌کردن آن‌ها برآمد.

آمریکایی‌ها که خود می‌دانند مرد نبرد با ایران نیستند، ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی را بهانه کرده و با استفاده از مزدوران رسانه‌ای خود در شبکه‌های ضدایرانی و همچنین پادو‌های داخلی تمام تلاش خود را به کار بستند تا حاشیه‌های جدید در کشور ایجاد کنند و مدافعان امنیت و پاسدارانی که در طول سال‌های پس از انقلاب همواره پیش‌مرگ ملت خود بوده‌اند را زیر سؤال ببرند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور تروریست آمریکا که پس از سیلی سخت سپاه لکنت زبان گرفته بود با خوشحالی از این حادثه غم‌انگیز زبان بازکرد با توئیت‌های خود آن هم به زبان فارسی از حمایت از عده قلیلی آشوبگر در خیابان‌های تهران سخن گفت و نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل که دستش تا مرفق به خون کودکان مظلوم فلسطینی آغشته است به این آشوبگران پیام داد که در کنارشان ایستاده است!

رقصیدن روی خون عزیزانمان ممنوع!

این در حالی است که خانواده جان‌باختگان این حادثه تأسف‌بار و غم‌انگیز ضمن تأکید بر لزوم پیگیری علل و عوامل این حادثه بر ضرورت حفظ همدلی و عدم سوءاستفاده از خون عزیزانشان برای اغراض سیاسی و پیشبرد اهداف دشمنان برای تضعیف نظام و کشور تصریح داشتند.

پدر میلاد نهاوندی یکی از شهدای حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی، با بیان اینکه در هر خانواده ممکن است، فردی خطا و اشتباه کند و البته قابل گذشت است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمات خوبی به مردم در همه زمینه ارائه داده که فراموش‌نشدنی است.

وی همچنین تأکید کرد: امروز ممکن است که برخی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و بنده کاملاً» مخالفم و نباید این مسئله سیاسی شود.

پدر مهندس شهید مهدی اسحاقیان یکی دیگر از شهدای سانحه هوایی نیز با تأکید بر اینکه سرباز رهبر هستیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس از این موضوع سوءاستفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه مهدی، فدایی مملکت است، افزود: پسرم برای این آب‌وخاک درس می‌خواند و تحقیق می‌کرد؛ ما اجازه نمی‌دهیم که هیچ‌کس از سقوط هواپیما و اتفاقات صورت‌گرفته سوءاستفاده کند.

همچنین خانم مولایی، فرزند و دامادشان خانم حسنی سعدی و آقای محمد صالحه را در این حادثه تلخ و تأسف‌بار از دست داده است تأکید کرد: با توجه به صدور بیانیه نیرو‌های مسلح در مورد سقوط هواپیمای اکراین بنده خودم یکی از داغداران و مصیبت‌دیدگان این حادثه بودم، ولی به همه عزیزان توصیه می‌کنم که مبادا حرفی بگوییم ذره‌ای به نیرو‌های مسلح و سپاه و مقام ولایت خدشه‌ای وارد شود، کشور در شرایط حساس جنگی و موشکی و تهدیدات زیاد می‌باشد دوستان سعی کنیم آب به آسیاب دشمن نریزیم.

تاریخ همیشه انتقام سخت خود را از تمامی مزدوران گرفته

با این همه طی دو روز گذشته نیز عناصر ضدایرانی و مزدوران ترامپ تروریست، برخی از افراد را به خیابان‌ها کشانده و می‌خواستند با خط‌دهی‌های سفیر انگلیس اقدام به تخریب چهره نظام و به حاشیه کشاندن آن حماسه ملی کنند، اما نتوانستند این‌بار هم کاری از پیش ببرند و سرافکنده‌تر از گذشته شدند.

دیروز هم این رسانه‌ها سعی داشتند با وارونه‌نمایی واقعیت و انعکاس تصاویر دروغ از پایتخت و شهر‌های ایران مردم را تحریک کنند تا بار دیگر در خیابان‌ها حضور پیدا کرده تا از این طریق بتوانند اهداف خود را پیش ببرند. پادوی آمریکا و برخلاف شرافت، عزت و غیرت ملی تمامی ایرانیان در چندش‌آور‌ترین شکل ممکن گام برداشتند تا شاید در علایق و احساسات پاک میلیون‌ها ایرانی و غیرایرانی نسبت به محبوب دل‌هایشان سردار رشید خلق شهید حاج قاسم سلیمانی خللی وارد آورند، ولی هرچه بیشتر زشتی کردند بیشتر منفور شدند.

تاریخ همیشه انتقام سخت خود را از تمامی مزدوران گرفته و خواهد گرفت. آن روی سکه شهادت سردار رشید ایران و اسلام، رخ نمودن چهره کثیف پادو‌های دشمن بود که تلاش‌کردند ابهت پوشالی آمریکایی که در زیر موشک‌های ایرانی از بین رفته بود را باز‌سازی کنند غافل از اینکه این تحقیر تاریخی آمریکا هرگز فراموش‌شدنی نیست.

منبع: کیهان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها