برقراری سفر زمینی به عتبات در صورت موافقت شورای عالی امنیت ملی

در نشست مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که در صورت موافقت شورای عالی امنیت ملی، اعزام زمینی زائران ایرانی به عتبات عالیات از سرگرفته می‌شود.
کد خبر: ۳۷۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ - 14January 2020

برقراری سفر زمینی به عتبات در انتظار موافقت شورای عالی امنیت ملیبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت‌الاسلام «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، ضمن بررسی و تبادل نظر در خصوص مباحث اجرایی حج ۹۹، اعلام شد که کارگروه مسائل پزشکی حج برای پیگیری اقدامات لازم در این حوزه فعال شده است.

مسؤولان عراقی برای از سرگیری اعزام زمینی به عتبات آمادگی دارند

در این جلسه آسیب شناسی کارگروه‌ مسکن درخصوص حج ۹۸ و اقدامات کارگروه حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌ها و استراحتگاه بین راهی جده، مکه بررسی و تصریح شد که هیأت مسکن برای اجاره هتل‌های حج ۹۹ درحال آماده‌سازی مقدمات است و با دریافت روادید به عربستان اعزام خواهد شد.

در این جلسه «علیرضا رشیدیان» رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به استمرار پروازهای هوایی زائران ایرانی به عتبات عالیات، تصریح کرد: مسؤولان عراقی برای از سرگیری اعزام زمینی زائران ایرانی به عتبات آمادگی دارند و ما در انتظار اعلام نظر شورای عالی امنیت ملی هستیم.

رشیدیان همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ جانباختگان حادثه هواپیمایی اوکراین، این حادثه را خطای انسانی عنوان کرد و گفت: برخی دشمنان ایران اسلامی متأسفانه از این حادثه به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند و از تهییج مردم سوء استفاده می‌کنند؛ برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی نیز بر این تحریکات می‌افزایند تا تقابلی را در داخل کشور رقم بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب هم در این نشست با اشاره به حضور بسیار گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: مردم ایران اسلامی همچون گذشته در این مراسم باشکوه حماسه‌ای دیگر خلق کردند و حضور انقلابی آنان، نشانه وفاداری مردم به نظام و انقلاب اسلامی است.

سپاه در ۴۰ سال گذشته جانفشانی‌های زیادی کرده است

وی با ابراز تأسف از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین اظهار داشت: این حادثه همه ما را داغدار و مصیبت‌زده کرد، اما یک خطای انسانی که بعید نیست بر اثر دستکاری دشمن به وقوع پیوسته باشد، نباید نگاه ما را به یک مجموعه منفی کند، سپاه پاسداران در ۴۰ سال گذشته جانفشانی‌های زیادی داشته و همچنان آماده جانفشانی در راه دفاع از کشور و حفظ امنیت مردم است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، همیشه مدافع مردم ایران و مستضعفین جهان بوده و جان‌نثاری در راه حفظ آرمان‌های اسلامی را حتی در خارج از مرزها انجام داده است که شهیدان سرفراز سلیمانی و همدانی نمونه‌ای از همین افراد هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها