نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

پرچم مقاومت و استکبارستیزی در بوشهر افراشته شده است

آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: پرچم مقاومت و استکبارستیزی در استان بوشهر افراشته شده و تاریخ ضد استعماری مردم این سرزمین به بیش از پنج قرن می‌رسد و چهار بار انگلیس خبیث به این استان حمله کرد ولی شکست خورد.
کد خبر: ۳۷۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 15January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر اظهار داشت: در کتاب تاریخ هیچگاه یاد و خاطره شهدا فراموش نخواهد شد چون به خدا پیوستند و خدا جاودانه است پس شهید نیز جاودانه است.

وی با بیان اینکه تنها اثر استعمارگران در استان بوشهر گورستان آنها است، گفت: استان بوشهر سرزمین مقاومت و حماسه است.

این مسئول با بیان اینکه شهادت زیباترین، پرسودترین و ارزشمندترین ارتحال انسان از دنیای فانی به دنیای باقی است، اضافه کرد: شهادت بال عروج انسان از خاک به افلاک است و واقعاً اگر انسان ارتحالش از دنیا با شهادت نباشد متضرر شده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: شهادت ارزشمندترین معامله انسان در کل حیاتش در دنیا با عالم وجود به رنگ خدا است.

وی ادامه داد: استان بوشهر از دیرباز سرزمین دیانت، مقاومت، بصیرت، استکبارستیزی بر اساس مبانی دین بوده و بر محور ولایت‌مداری حماسه‌ها آفریده است.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: پرچم مقاومت و استکبارستیزی در استان بوشهر افراشته شده و تاریخ ضد استعماری مردم این سرزمین به بیش از پنج قرن می‌رسد و چهار بار انگلیس خبیث به این استان حمله کرد ولی شکست خورد.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم این منطقه چون سدی محکم مقابل استعمار انگلیس ایستادند و یک وجب آب و خاک این مملکت آسمانی را به بیگانگان ندادند و این افتخار استان بوشهر است که تاریخی اینچنین دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه زنان استان بوشهر نیز تاریخی درخشان در مقابله با استعمارگران دارند، اضافه کرد: زنان منطقه لرده انگلیسی‌ها را شکست دادند و مایه افتخار این سرزمین شدند.

وی متذکر شد: همه کشورهای غربی که چشم طمع به استان بوشهر داشتند تنها یک اثر در این استان دارند و آن هم گورستان ننگ آنها است. اکنون نیز اگر چشم طمعی داشته باشند اینجا به گورستان آنها تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها