معرفی کتاب؛

«دریادل»

کتاب «دریادل» از مجموعه کتاب­‌های تاریخ شفاهی زنان قهرمان، در برگیرنده‌ خاطرات مرحومه «فاطمه دهقانی» همسر سردار شهید «ابوالفضل رفیعی» جانشین فرمانده لشکر 5 نصر است.
کد خبر: ۳۷۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 18January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «دریادل» از مجموعه کتاب‌­های تاریخ شفاهی زنان قهرمان، روایت زندگی «فاطمه دهقانی» همسر فداکار سردار شهید «ابوالفضل رفیعی» جانشین فرمانده لشکر 5 نصر است که به قلم «مریم قربان­‌زاده» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در 2 فصل «زندگی» و «دوباره زندگی»، توسط نشر «ستاره‌ها» و با حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا (ع) به زیور طبع آراسته‌ شده است.

مرحومه «فاطمه دهقانی» در یادداشتی در ابتدای کتاب «دریادل» آورده است: ابوالفضل عزیزم، من تمام تلاشم را کردم تا به عهدی که با تو بستم وفادار باشم نمی‌­دانم در این آزمون الهی، قبول شده‌­ام یا نه، اما از تو توقع دارم تا من را تنها نگذاری.

سال­‌ها آن چه در زندگی من و تو گذشت در درون سینه‌­ام محفوظ ماند و امروز برای انتقال قصه ما به دیگران به عنوان تجربه شده یک کتاب.

امیدوارم چراغ راهی برای زندگی جوانان میهنم باشد.

دوستدارت فاطمه

بخشی از کتاب

موقع خداحافظی مجال نبود که تنها باشیم و خداحافظی کنیم. تا سر کوچه بدرقه­‌اش کردم. وقتی از شلوغی و سر و صدای بچه­‌ها و آبجی­‌ها و بقیه دور شدیم، دستش را دراز کرد و گفت: «هوای خودت و بچه­‌ها و خانم بزرگ رِ داشته باش.» دست که دادم، متوجه شدم انگشتر سر عقدمان توی انگشتش نیست!

گفتم: «ابوالفضل انگشتر فیروزه­‌ت کو؟» جا خورد. خندید و دستش را از دستم کشید بیرون و گفت: «ای‌وای! بالاخره فهمیدی؟ نمدِنم! توی آموزش گمش کردم. نفهمیدم کجا افتاد. خیلی هم دنبالش گشتُم، اما توی بیابونا مَگه پیدا مِره!»

سری تکان دادم و گفتم: «دِگه انگشتر بختمان رِ گم کردی، بختمان هم گم مِشه.» زد زیر خنده و گفت: «ای چه حرفیه؟! خرافاتی نشو فاطمه. برمِگردم مِرِم یکی دگه مِخرِم. فعلاً که بختمان خوش و خرّم دِرِه جیک جیک مُکُنه.»

کتاب «دریادل» در شمارگان یک هزار و صد نسخه، در 432 صفحه با قطع رقعی در سال 1398 چاپ و منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی‌های معتبر در سطح کشور و یا دفتر مرکزی نشر ستاره‌ها در مشهد واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی- خیابان بهاران- کوچه بنفشه 6- پلاک 39 تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها