سردار رحیمی عنوان کرد؛

بی‌توجهی دولت به موضوع مبارزه با مواد مخدر/ افزایش ۴۵ درصدی کشف مواد مخدر در سال جاری

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برخی دستگا‌ه‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر همکاری نمی‌کنند، گفت: وزارتخانه‌ای که باید معتادان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج را پذیرا باشد، از بار مسئولیت خود شانه خالی می‌کند.
کد خبر: ۳۷۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ - 15January 2020

سپهبد سلیمانی به دنبال برقراری امنیت در منطقه بودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ که ظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، اظهار داشت: شهدای ترور اخیر به دنبال برقراری امنیت، خدمت به ملت‌های منطقه، جهاد و مقابله با استکبار جهانی بودند.

وی با بیان اینکه ما در راه شهدا ثابت‌قدم خواهیم ماند، افزود: سردار سلیمانی خدمات فراوانی برای سرافرازی جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به تلاش‌های ناجا در زمینه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: تغییر نگرشی که در حوزه زیرساختی و اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر به‌خصوص در شش سال گذشته ایجاد شده، مرهون تلاش‌های سردار بخشنده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: مرکز بازپروری معتادان سروش با تلاش‌های صورت گرفته در کمتر از یک ماه با بهترین امکانات راه‌اندازی شده است و معتادان امروز علاوه بر ترک اعتیاد، اشتغال دارند و حقوق دریافت می‌کنند.

وی مبارزه با مواد مخدر را یکی از اولویت‌های پلیس برشمرد و گفت: مناطق شوش، مولوی و هرندی تا ۹۵ درصد از خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر پاکسازی شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه متأسفانه هنوز هم برخی دستگا‌ه‌ها با ما همکاری نمی‌کنند، تصریح کرد: امروز وزارتخانه‌ای که باید معتادان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج را پذیرا باشد، از بار مسئولیت خود شانه خالی می‌کند.

سردار رحیمی بیان کرد: دره فرحزاد امروز به پاتوق معتادان متجاهر، فروشندگان و باند‌های مواد مخدر تبدیل شده است و لذا باید همه دستگاه‌ها برای پاکسازی آن با پلیس همکاری کنند؛ همان‌گونه که شوش، مولوی و هرندی پاکسازی شده است، دره فرحزاد را هم رها نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته ۳۷ خانه که به محلی برای تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده بودند، پلمب شدند، افزود: در چند روز گذشته هم ۹۲ خانه که پاتوق معتادان بودند در میدان امام حسین (ع) پاکسازی و پلمب شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه شب گذشته ۷۵۰ تن مواد مخدر در شهر ری کشف شد، گفت: در همین راستا و با انجام اقدامات اطلاعاتی، یک باند مواد مخدر متلاشی شد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش کشف مواد مخدر داشتیم، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سال تا کنون ۲۰ تن مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۵ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون افزایش ۲۵ درصدی خرده‌فروشان مواد مخدر را داشتیم؛ همچنین در انهدام باند‌های مهم مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان، با انهدام ۶۵ باند مواد مخدر و دستگیری ۴۳۰ قاچاقچی با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: از نظر ما معتاد متجاهر مجرم است. معتادی مجرم نیست که برای ترک اعتیاد به مراکز بازپروری مراجعه کند.

سردار رحیمی با بیان اینکه امروز دره فرحزاد تا ۴۰ درصد پاکسازی شده است، گفت: این طرح تا پاکسازی کامل دره فرحزاد ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس پایتخت همچنین در خصوص برخورد ناجا با اراذل و اوباش عنوان کرد: اراذل و اوباش بدانند با انسجامی که بین نیروی انتظامی و دستگاه قضا ایجاد شده است، با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار