خاکسپاری پیکر‌های مطهر هفت شهید سانحه هوایی در حرم حضرت معصومه (س)

پیکر‌های مطهر هفت شهید سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی صبح امروز پس از تشییع در حرم حضرت معصومه (س) خاکسپاری شد.
کد خبر: ۳۷۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ - 16January 2020

خاکسپاری پیکر‌های مطهر هفت شهید سانحه هوایی در حرم حضرت معصومه (س)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم تشییع پیکر‌های مطهر شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی با اجتماع عظیم مسئولان، امت حزب الله و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد امام حسن عسکری (ع) و طول مسیر تشییع و نیز مرثیه سرایی همراه بود.

در این مراسم، حجت الاسلام احمد، ولی‌زاده جانشین نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) طی سخنانی با استناد به آیاتی از قرآن مجید، مصیبت جان باختن تعدادی از هموطنان را در سانحه هوایی سقوط هواپیما آزمایشی عظیم نامید و این مصیبت جانکاه را به رهبر معظم  انقلاب اسلامی و خانواده‌های عزادار تسلیت گفت.

سپس پیکر‌های مطهر شهیدان والامقام محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی، امیرحسین اویسی، همسر و فرزندش سارا حمزه و عسل اویسی و محمدامین بیروتی بر روی دست‌های مردم عزادار و خانواده‌های شهدا تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از طواف و اقامه نماز توسط آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، در بقعه ۲۴ صحن امام رضا (ع) و در جوار مزار شهید مفتح و روحانی شهید حسنی سعدی خاکسپاری شد.

پیکر شهید محمدرضا کدخدازاده قمی نیز که پس از تحویل از پزشکی قانونی تهران و انتقال به قم، با تاخیر وارد حرم شد، با اقامه نماز توسط آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جوار مزار دیگر شهدا دفن شد.

تشییع کنندگان در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای سانحه هوایی با شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل انزجار خود را از جنایات آمریکا در منطقه اعلام کردند، همچنین مرثیه سرایی حسن شالبافان نیز از بخش‌های دیگر مراسم بود.

در مراسم فوق حجت الاسلام ذوالنوری و امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس، نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری در قم، استاندار قم، فرماندهان رده‌های نیرو‌های مسلح و جمعی از مسئولان استانی از جمله حجت الاسلام لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار