امام جمعه دوره چگنی:

سیاست راهبردی ایران اخراج آمریکا از منطقه است

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد سوری» گفت: از نگاه امام خامنه‌ای حضور و دخالت آمریکایی‌ها در غرب آسیا عامل بحران آفرینی، بی‌ثبات‌سازی، ناامنی و اختلاف است و این مسئله با همکاری متقابل ملت‌ها و دولت‌های این منطقه می‌تواند پایان یابد.
کد خبر: ۳۷۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ - 17January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد سوری» امام جمعه دوره چگنی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دوره چگنی اظهار داشت: راهبرد مورد تاکید و پیگیری رهبر معظم انقلاب اسلامی اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا است.

وی افزود: از نگاه امام خامنه‌ای حضور و دخالت آمریکایی‌ها در غرب آسیا عامل بحران آفرینی، بی‌ثبات‌سازی، ناامنی و اختلاف است و این مسئله با همکاری متقابل ملت‌ها و دولت‌های این منطقه می‌تواند، پایان یابد.

امام‌ جمعه دوره چگنی عنوان کرد: در این روزها تحولات مهم و سرنوشت ساز ناشی از اقدام تروریستی در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گام مهمی در تسریع تحولات، بیداری و هم گرایی هر چه بیشتر ملت ها  برداشته می شود و پیروزی، دستاوردهای تاریخی و اساسی را برای ملت ها و شکست و ضربه ای بنیادین برای نظام سلطه و دولت آمریکا رقم می زند.

وی بیان کرد: تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس این نماد جبهه مقاومت، رفراندوم گفتمان مقاومت بود و رستاخیز عظیم و قیامت عظمای حضور مردم سبب شد که خشم و کینه آمریکا و صهیونیسم فوران کند و دندان های خشم و نفرت از مزدوران داخلی آنها نیز از فرط عصبانیت بهم بخورد.

سوری تصریح کرد: جریانات منفور و پلید استکبار جهانی با استفاده از فرصت تجمع گروهی از دانشجویان و مردم در سوگ جان باختگان حادثه در دانشگاه های شریف و امیر کبیر، دزدانه فرصت را مغتنم شمرد و با سوق دادن یک تجمع انسانی و عاطفی به سمت ماجرا جوئیهای سیاسی و یادگیری های خشونت بار خیابانی در صدد تکرار حوادث تلخ آبان ماه بر آمد.

وی خاطرنشان کرد: حضور غیر قابل توجیه سفیر خیره سر، گستاخ و بی شرم انگلیس خبیث در این تجمعات به همراه برخی از هنرمندان کم مایه، فریب خورده و شهوت طلب از وجوه تمایز این تجمعات کوچک بود.

وی افزود: بخش دیگری از سناریوهای حادثه سازی‌های کور در این ایام، راه اندازی موج استعفا  و انصراف برخی سینماگران از شرکت در جشنواره فجر، فراخوانی تجمعات غیر قانونی، انصراف از همکاری با صداوسیما بود که آغاز شده و هنوز هم جریان دارد.

سوری گفت: بخش دیگر ماجرا شعله ور سازی آتش انتقام از نیروی سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است به ویژه سردار حاجی زاده است که تردیدی نیست و خطای انسانی مهلکی روی داده و این موضوع در بیانیه رهبر معظم انقلاب آمده است.

وی اظهار داشت: نقش آمریکایی ها جهان خوار و پلید به عنوان مسبب اصلی حوادث اخیر در کجای نظام و دستگاه تحلیلی دلدادگان به غرب، دلسوزان دروغین آسایش و رفاه مردم قرار دارد. آنان که امروز نقش دشمن اصلی را کمرنگ می کنند و خطای یک نفر را به پای نیرو کل نظام می گذارند همان کسانی هستند که سال ها با گفتمان سازش در بوق و تنش زدایی دمیده اند و با دو گانه سازی در جنگ، صلح و معیشت، امنیت و مقاومت و همه چیز را به سازش و مذاکره گره زده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار