امام جمعه اهواز:

حضور مردم در تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس نشان دهنده احترام به یک مکتب بود

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد گفت: حضور مردم در تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس نه تنها نشان دهنده احترام به اشخاص، بلکه نشان دهنده احترام به یک مکتب بود.
کد خبر: ۳۷۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ - 17January 2020

حضور مردم در تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس نشان دهنده احترام به یک مکتب بود

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید «عبدالنبی موسوی‌فرد» امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، اظهار داشت: بر اساس منابع شیعه، دنیا منشا همه خطاها، فشارهای روانی و همه ناتوانی‌ها است. ریشه همه فتنه‌ها دل سپاری به دنیا است.

وی افزود: کسی که در قلبش حب به دنیا را داشته باشد، سه خصلت را در قلبش به وجود می‌آورد از جمله حزن و اندوه همیشگی، آرزویی که هیچ‌گاه به آن نمی‌رسد و امیدی که هرگز محقق نمی‌شود.

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه انسان‌های دنیاپرست معمولا از درون تحلیل می‌روند، گفت: انسان‌ها در عبادت سه نوع هستند؛ عبادتی که از روی خوف از جهنم باشد، عبادتی که برای رسیدن به پاداش و بهشت است و عبادتی از روی اخلاص مانند عبادت امیرالمونین (ع). انسان باید تلاش کند در این جهت رشد کند و عبادت خود را مانند عبادت امیرالمومنین انجام دهد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های همه نیروهای جهادی، دانشگاهیان، بسیجیان و مدیریت بحران استان در جریان سیل و آبگرفتگی اخیر اهواز، بیان کرد: در اهواز ۲۰ نقطه بحرانی مشخص شده است و نیاز است که در ۱۰۰ نقطه پمپ نصب شود تا آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های پیش‌رو و هفته آینده جمع آوری شود. ما به دنبال حل مساله فاضلاب اهواز هستیم اما این مشکل زود حل نمی‌شود، با این حال باید پیگیری کرد. برخی تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند اما مردم امیدوار باشند که مشکل فاضلاب حل خواهد شد و پس از آن نیز مشکل آب آشامیدنی حل خواهد شد.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و گفت: این حادثه کام همه مردم ایران را تلخ کرد اما گویا برای طیفی در داخل شادکننده بود و در خیابان‌های تهران به رقص و پایکوبی پرداختند. برخی شعارهایی نیز علیه شهید سلیمانی دادند؛ این‌ها با این عمل خود به چند میلیون ایرانی جسارت کردند.

وی ادامه داد: همه نیروهای مسلح کشور همواره برابر دشمن ایستاده‌اند ولی ما از سپاه نام می‌بریم، چرا که همه هجمه‌های دشمن همواره علیه سپاه بوده است.

موسوی‌فرد افزود: حضور مردم در تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس نه تنها نشان دهنده احترام به اشخاص، بلکه نشان دهنده احترام به یک مکتب بود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه نیروهای مسلح هر کشور ناموس آن کشور هستند، گفت: سردار حاجی‌زاده اعلام کردند که سقوط هواپیما خطا بوده است درحالی که بسیاری از مسئولین در جهان در حادثه‌های مشابه، هیچ‌گاه علت این نوع حوادث را اعلام نکرده‌اند. ما در شرایط تهاجم بودیم، بنابراین مسئولین خطوط هوایی نباید اجازه پرواز به هیچ هواپیمایی را می‌دانند و به جای پاسخگویی می‌گویند که مسببان این حادثه باید محاکمه شوند. درحالی که سپاه ایثار کرد و تقصیر را گردن خود انداخت.

وی ادامه داد: برخی تلاش کرده‌اند که حادثه هواپیمای اوکراینی را به مساله اول و آخر کشور تبدیل کنند و تحرکات اخیر دشمن را مورد غفلت قرار دهند.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: سفیر دولت انگلیس آشکارا در تظاهرات تهران برای مدیریت حضور داشت؛ تقاضای ما ایرانیان این است که این سفیر از کشور اخراج شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار