حجت الاسلام والمسلمین پناهیان عنوان کرد؛

نظر سردار سلیمانی درباره شهادت یک روز قبل از ترور

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یک روز قبل از شهادت سردار سلیمانی نظر وی را در مورد شهادت می‌پرسند که وی با تبسم جواب می‌دهد «زمانی که میوه رسید باید چیده شود.»
کد خبر: ۳۷۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ - 18January 2020

نظر سردار سلیمانی درباره شهادت یک روز قبل از تروربه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت هفتمین یادواره ۱۴۰ شهید روحانی استان کرمان که در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: یک روز قبل از شهادت سردار سلیمانی نظر وی را در مورد شهادت می‌پرسند که وی با تبسم جواب می‌دهد «زمانی که میوه رسید باید چیده شود.»

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: درواقع به شهدا قبل از شهادت الهام می‌شود که رفتنی هستند و این سلوک در بین همه شهدا وجود داشته است.

وی سیره شهدا را مثال‌زدنی عنوان کرد و افزود: شهدا با حزن و گریه قران می‌خواندند و همواره خواستار عروج به ملکوت بودند.

پناهیان ادامه داد: در دانشگاه‌های ما پررونق‌ترین محافل ذکر شرح‌حال عرفا است و باید سیره شهدا در دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی بابیان این‌که شهدا مؤلفه‌های بی‌نظیری برای نشان دادن مسیر سعادت در دنیا و آخرت هستند، افزود: در آداب شهدا روایت‌هایی زیادی وجود دارد؛ شهدا تا به شهادت می‌رسند انگار احساس وظیفه می‌کنند و انگار احساس دلسوزی در بین آن‌ها به وجود می‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: باید راه شهادت باز شود چراکه شهادت‌طلبی جزء اولین هدایایی است که شهدا به مؤمنان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از شهدا باید شهادت را بخواهیم و این بهترین آرزو است و علاوه بر این دوران آمادگی برای شهادت دوران بسیار زیبایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها