نمایشگاه کتاب‌های ترجمه شده سوره مهر افتتاح می‌شود

آیین افتتاح اولین نمایشگاه کتاب‌های ترجمه شده سوره مهر با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، نویسندگان و مترجمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ - 19January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین افتتاح اولین نمایشگاه کتاب‌های ترجمه شده سوره مهر با عنوان «نهضت ترجمه» که منبعث از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت راه‌اندازی نهضت ترجمه از آثار فاخر داخلی به زبان‌های دیگر است، ساعت 16 روز دوشنبه 30 دی‌ در گالری خانه عکاسان حوزه هنری برگزار می‌شود.

قرار است در مدت برگزاری نمایشگاه، این آثار در دو گالری ابوالفضل عالی و خانه عکاسان حوزه هنری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

تاکنون بیش از 100 عنوان کتاب سوره مهر به زبان‌های انگلیسی، عربی، روسی، اردو، ترکی و ... ترجمه و منتشر شده که از جمله این آثار می‌توان به ترجمه انگلیسی کتاب‌های «دا»، «فرنگیس»، «خاطرات عزت شاهی»، «فال خون»، «مهمان صخره‌ها»، «شطرنج با ماشین قیامت»، ترجمه عربی کتاب‌های «پایی که جا ماند»، «دختر شینا»، «گلستان یازدهم»، «آن بیست و سه نفر»، «نورالدین پسر ایران»، ترجمه روسی کتاب‌های «لبخند مسیح»، «آه با شین»، فرمانده من» و... اشاره کرد.

گفتنی است نمایشگاه «نهضت ترجمه» از سی‌ام دی‌ماه تا سوم بهمن‌ماه به مدت چهار روز از ساعت 10 صبح تا 16 در گالری ابوالفضل عالی و گالری خانه عکاسان حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار