معرفی کتاب؛

«نگاهی به آثار زنان داستان نویس ادبیات مقاومت دهه 60»

کتاب «نگاهی به آثار زنان داستان نویس ادبیات مقاومت دهه 60» به بررسی نقش بانوان در دفاع مقدس در حوزۀ داستان‌نویسی پرداخته است.
کد خبر: ۳۸۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 20January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، کتاب «نگاهی به آثار زنان داستان نویس ادبیات مقاومت  دهه 60» برگرفته از پایان نامه  کارشناسی‌ ارشد رشته ادبیات مقاومت است که به قلم محمد شاه حسینی در سال 1398 در 194 صفحه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

بخشی از مقدمه کتاب:

در دوران دفاع مقدس، حضور زنان ایرانی در عرصه‌های گوناگون، تضمین‌کنندۀ پیروزی رزمندگان اسلام بود. نقش این حضور و مشارکت ایثارگرانۀ آن‌ها در زمینه‌های مختلف نظامی و پشتیبانی بر کسی پوشیده نیست. بانوان باایمان و فداکار ایران با صلابت و شهامت، دوشادوش مردان این دیار در برابر دشمن بعثی ایستادند و حماسه ‌آفریدند. بانوان استان سمنان نیز در عرصه‌های مختلف آمادگی دفاعی و رزمی، به‌ویژه در حوزۀ پشتیبانی از جنگ، فعالانه حضور داشتند و توانستند در پیشبرد اهداف دفاع مقدس نقش بسزایی ایفا کنند.

مقام معظم رهبری دربارۀ نقش زنان در دفاع مقدس فرموده‌اند: «اگر زنان، حماسۀ جنگ را نمی‌سرودند و جنگ را در میان خانه‌ها ‌یك ارزش تلقی نمی‌کردند، مردها انگیزه رفتن به جنگ را پیدا نمی‌کردند. ده‌ها عامل دست به دست هم می‌دهد تا خیل عظیم بسیجی را به سمت جبهه روانه کند؛ یكی از مهم‌ترین این عامل‌ها، روحیۀ همسران و زنان است.»

یکی از جلوه‌های حضور زنان در دفاع مقدس، حضور آنان در عرصۀ داستان نویسی است. در این کتاب، با تكیه بر مستندات موجود، به بررسی نقش بانوان در دفاع مقدس در حوزۀ داستان‌نویسی پرداخته شده است. امید است تدوین و چاپ کتاب‌هایی از این دست، قدمی مؤثر و اثری ماندگار برای شناساندن فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس به نسل‌های آینده باشد.

کتاب «نگاهی به آثار زنان داستان نویس ادبیات مقاومت  دهه 60» به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان و توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به شمارگان 500 نسخه با قطع رقعی در سال 1398 چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار