فاطمیان‌پور خبرداد؛

«من سلیمانی‌ام» شعار برنامه‌های دهه فجر/ ۶۵۰ برنامه در ایام بهمن برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از اجرای ۶۵۰ برنامه این سازمان در بهمن‌ماه با شعار «من سلیمانی‌ام» خبرداد.
کد خبر: ۳۸۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ - 20January 2020

«من سلیمانی‌ام» شعار برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران/ ۶۵۰ اجرا و برنامه در ایام دی و بهمن برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت دهه فاطمیه و یوم‌الله دهه فجر با حضور «سید علیرضا فاطمیان‌پور» معاون فرهنگی و «علیرضا زندوکیلی» معاون هنری این سازمان برگزار شد.

«سید علیرضا فاطمیان‌پور» معاون فرهنگی به تشریح مجموعه برنامه‌های ویژه این سازمان به‌مناسبت شهادت و ولادت حضرت زهرا (س) در قالب برنامه‌های مادرانه خبر داد و اظهار داشت: در ایام شهادت برخی برنامه برنامه «در سوگ یاس» را در میدان امام حسین (ع) خواهیم داشت. این برنامه هشتم و نهم بهمن‌ماه خواهد بود.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع تعزیه در این ایام اشاره کرد و گفت: مراسم سمنوپزان برنامه‌ای است که در منطقه ۱۲ تهران به‌همراه قرائت حدیث کساء خواهیم داشت. برنامه کوچه‌های بنی‌هاشم در بلوار کشاورز را خواهیم داشت که یک نمایشگاه و نمایش‌واره درخصوص سیره حضرت زهرا (س) با منابع و ماخذ معتبر اجرا خواهد کرد که از ۲۰ دی شروع شده و تا دهم بهمن‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگی این سازمان از آماده‌سازی کلیپ مرحم خبر داد و گفت: این کلیپ در روز‌های آینده در تلویزیون پخش خواهد شد. کنگره شعری با موضوع مقاومت در منطقه ۱۸ برگزار خواهد شد که یازدهم بهمن ۱۳۹۸ اجرا خواهد شد که کتاب آن نیز چاپ خواهد شد. تئاتر «صورت‌های تاریک» به ذکر و فضلیت‌های زهرا (س) می‌پردازد که از سه تا یازده بهمن به صورت رایگان در مجموعه تئاتر تهران برپا خواهد شد.

فاطمیان‌پور از فعالیت ویژه تعزیه نوجوانان با عنوان «مرثیه‌ای برای اموی‌ها» خبر داد و افزود: مجموعه تئاتر‌های مختلفی را در این ایام خواهیم داشت. «به مادران شهرام» برنامه‌ای است که به‌مناسب میلاد حضرت زهرا (س) خواهیم داشت. این برنامه غرفه و ایستگاه‌هایی است برای تهیه کارت پستال برای دیدن از مادرانی شهدا و سایر مادرانی است که خانواده‌ای ندارند و در خانه سالمندان سپری می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: «من و مامان» با همکاری بنیاد ملی خانواده در منطقه پنج تهران برگزار می‌شود. در این برنامه بچه‌ها با مادرانشان در مناطق پنج، ۱۱ و ۱۳ اجرا می‌شود. «مهرآیین مادران» برنامه‌ای ویژه برای دیدن از مادران شهداست. این برنامه نشانی است که اگر خانه شهدا به لحاظ سخت‌افزاری مشکلی داشته باشند توسط گروه‌های مردمی ترمیم می‌شود. سال گذشته خانواده شهیدی وجودی داشت که خانه آن‌ها شرایط بدی داشت و مجموعه‌های فرهنگسرا‌های ما خانه او را نو کردند، این برنامه برند مخصوص خانواده‌های شهید است.

فاطمیان‌پور «مادرتر از مادر» را از برنامه دیگر ایام ولادت حضرت زهرا (س) فرهنگسرای خانواده تقدیر می‌شوند. «آیینه‌داران» برنامه‌ای دیگر این سازمان است که برای ۵۶۵ بانوی شهید مدفون در بهشت زهرا مدفون تولید پوستر و کلیپ انجام می‌دهند تا یادشان زنده باشد.

وی از برگزاری پنجمین جشنواره‌های کانونی خبرداد و عنوان کرد: نمایشگاه این جشنواره در دهه فجر برگزار خواهد شد. فصل رویش، مسابقه بزرگ کتابخوانی را در این ایام خواهیم داشت؛ برنامه‌های دهه فجر ما با رویکرد معرفتی در مدرسه تهران خواهد بود.

زندوکیلی: نصب اولین سردیس شهید سلیمانی/ برگزاری «جایزه هنری سردار دل‌ها»

در ادامه این نشست «علیرضا زندوکیلی» معاون هنری این سازمان در تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: در حوزه مقاومت و دفاع ارزشمندی که در متون دینی و آئینی ما به آن اشاره شده است، یک ویژه برنامه تدارک دیده‌ایم که درخصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی را خواهیم داشت. پس از اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی همکاران ما ویژه برنامه «جایزه هنری سردار دل‌ها» را تدارک دیدند.

وی گفت: علاقه‌مندان از ۱۸ دی تا ۱۲ بهمن فرصت دارند تا در سرفصل‌های هنری مختلف داستان کوتاه، داستانک، شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه، خاطره، دل‌نوشته، سرود‌های حماسی، سرود دانش‌آموزی، طراحی نشان، عکاسی، نمایشنامه‌نویسی و نماهنگ آثارشان را برای دبیرخانه ما ارسال کنند تا مورد داوری قرار گیرند.

زندوکیلی افزود: اولین سردیس سردار سلیمانی توسط استاد نجیبی ایجاد شده است که مقارن با چهلم شهادت سردار، نصب سردیس را در فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی را خواهیم داشت.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: «ترانه پیروزی» برنامه دیگر ویژه سرودی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

«روایت انقلاب» برنامه دیگری است که به طراحی و اجرای تعزیه و نقالی می‌پردازد. «شب شعر سرباز» ۱۹ بهمن‌ماه توسط فرهنگسرای انقلاب همزمان با چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد. برنامه «پنجاه و هفتی‌ها» مخصوص شخصیت‌های انقلاب با بازخوانی بزرگ و بازخوانی ترانه «خجسته باد پیروزی» را خواهند داشت. 

وی خاطرنشان کرد: دو افتتاحیه بزرگ در پردیس ملت خواهیم داشت و به تعداد مخاطبین این مجموعه اضافه خواهد شد. افتتاح دیگری در باغ کتاب خواهیم داشت که مربوط به یک سالن بزرگ سینما، یک استودیوی ضبط صدا و کافه‌گالری را در باغ کتاب خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها