حجت‌الاسلام محمدحسنی تأکید کرد؛

استفاده از ابزار‌های هنری در جهت ارتقای روحیه رزمی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواندن شعر‌های رزمی با مضامین دینی و ارزشی را از مهمترین عوامل ارتقای توان رزمی برشمرد و گفت: باید با بهره‌گیری از ابزار هنر، روحیه جهادی، مقاومت و دشمن‌ستیزی را ارتقا دهیم.
کد خبر: ۳۸۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ - 20January 2020

استفاده از ابزار‌های هنری در جهت ارتقای روحیه رزمی/ بسترسازی ظهور منجی از مسئولیت‌های خطیر ما استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جشنواره سرود ستاد آجا که صبح امروز در مخابرات ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: فرهنگ و هنر در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اگر بخواهیم به جایگاه ویژه هنر در اسلام پی ببریم، باید به آموزه‌های دینی و بیان پیامبر اسلام و امامان معصوم (ع) رجوع کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در بیان پیامبر اسلام (ص) و امامان (ع) داریم که قرآن را با صوت زیبا تلاوت کنید و یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) تلاوت قرآن با صوت زیبا و دلنشین بود.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به اینکه در اسلام به ما بسیار توصیه شده که کار خود را هنرمندانه ارائه دهید، بیان کرد: هنر ابزار جذب و راه میانبر برای جذب مخاطب و بهترین راه برای نشر و ماندگاری مبانی و ارزش‌های دینی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه شعر از فاخر‌ترین و ماندگار‌ترین هنر‌های تاریخ بشریت است، افزود: سرود به دلیل نشاط‌آوری، حماسه‌آفرینی و... ماندگار است و در تاریخ حماسی شیعی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه رجزخوانی و رزم‌خوانی روح رزمی و توان جنگندگی نیرو‌ها را ارتقا می‌دهد، خاطرنشان کرد: از مهمترین عوامل ارتقای توان رزمی که در دوران دفاع مقدس نیز تجربه شد، خواندن شعر‌های رزمی با مضامین دینی و ارزشی است؛ چراکه رزمندگان اسلام با بهره‌گیری از اعتقادات مذهبی و غیرت ملی در عرصه نبرد با جبهه باطل حاضر شدند.

حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: فرمانده کل ارتش نیز همواره تأکید کرده است که اشعار، مداحی‌ها و سخنرانی‌های ما نیز باید حماسی باشند.

وی با بیان اینکه فلسفه بهره‌گیری از هنر در اسلام ارتقای روحیه صلابت در رزمندگان است، تأکید کرد: ما باید بتوانیم با بهره‌گیری از ابزار هنر روحیه جهادی، مقاومت و دشمن‌ستیزی را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه ما در عصر بسترسازی حکومت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) هستیم، گفت: ما در راستای تشکیل حکومت عدل جهانی گام برمی‌داریم و باید خود را برای مسئولیت‌های خطیر آماده کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها