فاش شدن اقدامات سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه

یک افسر فلسطینی اعلام کرد که دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان با جذب هسته‌های تروریستی و به‌کارگیری آن‌ها در نوار غزه سعی می‌کند امنیت این منطقه را بر هم بزند و مقاومت را ضعیف کند.
کد خبر: ۳۸۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ - 20January 2020

فاش شدن اقدامات سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان علیه نوار غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه افشاگری‌ها درباره سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، یک افسر فلسطینی اعلام کرد که «ماجد فرج» رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان در جذب و به‌کارگیری هسته‌های تکفیری برای بر هم زدن امنیت در نوار غزه دست داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، این افسر گفت، ملت فلسطین این حق را دارند که ماهیت سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان را بشناسند، دستگاهی که به خدمت دستور کار‌های غیر وطنی درآمده و در رأس آن‌ها با رژیم اسرائیل هماهنگی امنیتی دارد.

وی ادامه داد: این اطلاعات جدید نیست، اما اخیراً برای افسران سازمان اطلاعات علنی شد؛ این اتفاق پس از آن رخ داد که وزارت داخلی حماس اطلاعاتی درباره دست داشتن «شعبان الغرباوی» در چند مأموریت اطلاعاتی فاش کرد، مأموریت‌هایی که در ترور شهیدِ سرایا القدس «بهاء ابوالعطا» سهیم بودند. این موضوع باعث نوعی سردرگمی میان صفوف سازمان اطلاعات و وجود ترس‌هایی درباره کشف اطلاعات بیشتری پیرامون جذب و به‌کارگیری هسته‌های تروریستی در نوار غزه شد.

روش دستگاه اطلاعات تشکیلات برای جذب این هسته‌ها یا به صورت مستقیم و از طریق پرداخت مال و برخی تسهیلات است یا اینکه به شکل غیرمستقیم و از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. افرادی که عملیات جذب نیرو را انجام می‌دهند آموزش‌های پیشرفته‌ای از سوی سازمان اطلاعات آمریکا یا موساد می‌بینند.

در ادامه این گزارش آمده، صحبت از حضور افسران سازمان اطلاعات تشکیلات در پشت‌پرده چندین اتفاق در نوار غزه است تا بدین‌وسیله دستگاه‌های امنیتی در نوار غزه را مشغول کنند که بتوانند برخی توطئه‌های امنیتی خود را اجرایی کنند. ازجمله این موارد هک شبکه تماس‌های گردان‌های «القسام» در استان خان‌یونس غزه بود.

بر اساس این گزارش، از مهم‌ترین اهداف سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان، هدف گرفتن مقاومت در نوار غزه و حامیان آن، به راه انداختن آشوب در نوار غزه و نشان دادن نوار غزه به عنوان جایگاه مناسبی برای تروریسم و افراط‌گرایی است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۲۱ آبان امسال منزل ابوالعطا را در منطقه «الشجاعیه» غزه هدف قرار دادند. در این حمله هوایی رژیم صهیونیستی، ابوالعطا و همسرش به شهادت رسیدند و دو فرزند وی به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. وزارت امور داخلی نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تشکیلات خودگردان در عملیات ترور بهاء ابوالعطا دست داشته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها