رضا سیمبر:

برجام باید در داخل حل و فصل شود

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اروپا در قضیه برجام به سمت ایران نمی‌آید و باید این موضوع را در دیپلماسی کشورمان مورد توجه قرار دهیم.
کد خبر: ۳۸۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ - 21January 2020

برجام باید در داخل حل و فصل شود/ اروپا راه خود را می رودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رضا سیمبر، کارشناس مسائل بین‌الملل در مصاحبه با «رادیو گفتگو» با بیان اینکه حجم تبادلات اقتصادی اروپا با آمریکا حدود یک تریلیون و ۴۰۰ میلیون دلار است، اظهار داشت: بنابراین با توجه به حجم تبادلات اقتصادی بین اروپا و آمریکا باید توجه کنیم که اروپایی‌ها در قضیه برجام آمریکا را رها نمی‌کنند تا به سمت ایران بیایند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور به این قضیه توجه نمی‌کند و با وقت‌کشی فرصت‌هایی که در پیش روی کشور است را از دست می دهد، ادامه داد: اگر می‌خواهیم یک سیاست ملی راهبردی را دنبال کنیم باید هر چه سریع‌تر و بدون توجه به اروپا در این راستا حرکت کنیم.

سیمبر همچنین در مورد احتمال خروج کشور از ان‌پی‌تی نیز گفت: خروج هر کشوری از یک معاهده بین المللی که امضا کرده دارای بار منفی برای آن کشور است و قطعاً در این زمینه یک شانتاژ خبری و رسانی منفی بزرگ علیه کشور ایجاد می‌شود و طرف‌های مقابل، ایران را به عهدشکنی متهم کنند.

وی افزود: ولی از طرف دیگر این موضوع دارای بار مثبت نیز است و ما می‌توانیم مانند کشورهایی که از همان ابتدا به NPT نپوستند، فعالیت های هسته‌ای خود را ادامه دهیم و از فرصت موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها