حبیبی در گفت‌‎وگو با دفاع‌پرس:

جالی خالی شهرداری تهران در مسابقه ترامپیسم/ رسالت اصلی سازمان زیباسازی کار هنری است

مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس گفت: فعالیت و عملکرد شهرداری تهران در نمایش تصاویر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در سطح شهر تهران خوب بود؛ حالا لازم است تصاویر مسابقه ترامپیسم که مرتبط به موضوع شهید سلیمانی است را به نمایش بگذارند، تا رسالتشان را بهتر انجام دهند.
کد خبر: ۳۸۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵ - 25January 2020

«محمد حبیبی» مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم اظهار داشت: دومین دوره برگزاری مسابقه ترامپیسم با توجه به شرایطی که امروز ترامپ در دنیا ایجاد کرده اقدامی مهم و مکمل دوره اول این مسابقه بود.

وی گفت: حوزه هنری این مسابقه را به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی انجام داد که روایت فتح نیز همکار آن‌ها بودند. این اقدام کار بسیار جالبی بود و در شرایط فعلی خلاء این کار خیلی احساس می‌شد که به موقع انجام شد.

مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح به حضور هنرمندان 80 کشور دنیا در این مسابقه اشاره کرد و افزود: حضور گسترده هنرمندان دنیا در این مسابقه نشان دهنده اهمیت و جایگاه آن است و نیاز به تفسیر ندارد چراکه وقتی هنرمندان 80 کشور دنیا در یک رویداد حضور داشته باشند دلیل براهمیت آن است.

حبیبی خاطرنشان کرد: آثاری از بلندمرتبه‌ترین کاریکاتوریست‌های دنیا در این مسابقه وجود دارد که نشان‌ دهنده بُعد دیگری از این مسابقه و سطح کیفی آن است. امیدواریم که مردم و مسوولین از این نمایشگاه که در حوزه هنری برپاست، دیدن به‌عمل آورند.

وی درخصوص اهمیت برپایی این نمایشگاه در مراکز استانی حوزه هنری گفت: این نمایشگاه یک اقدام بسیار درست است که اگر شرایط برپایی آن در تمام مراکز استانی کشورمان برپا شود، بهترین شکل ممکن آن رقم خواهد خورد. البته ممکن است به لحاظ مالی شرایط چنین اتفاقی نباشد، اما به‌نظرم کار دست همان است که در تمام مراکز استانی و حتی برخی دیگر از شهرستان‌ها این نمایشگاه‌ها برگزار شود.

مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در دیده شدن این آثار را مهم دانست و افزود: سازمان فرهنگی و هنری و زیباسازی شهرداری تهران می‌توانند در اکران این آثار و دیده شدن آن‌ها نقش مهمی را داشته باشند. چنین نمایشگاه‌هایی باید در سطح شهر تهران در معرض دید مردم قرار گیرد نه‌اینکه تنها در یک سالن و گالری نمایش داده شود.

حبیبی ادامه داد: ما زمانی به هنری کاربردی می‌گوییم که روزانه در معرض دید مردم باشد و مردم با آن ارتباط بگیرند. تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران وقتی درباره یک فیلم تبلیغ می‌کنند خیلی تاثیرگذار است؛ حالا به‌جای تبلیغ فیلم اگر یک کارهنری ارائه شود، آیا تاثیرگذار نخواهد بود؟ حتما. پس امروز جای شهرداری تهران در نمایش آثار مسابقه بین‌المللی ترامپیسم خالی است و آن‌ها باید همواره یک طرف این فعالیت‌ها باشد.

وی تاکید کرد: فعالیت و عملکرد شهرداری تهران در نمایش تصاویر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در سطح شهر تهران خوب بود؛ حالا بعد از اتمام اکران آن تصاویر لازم است تصاویر این نمایشگاه که مرتبط به موضوع شهید سلیمانی است را نمایش دهند. با نمایش این تصاویر است که می‌توانیم شهرداری به رسالت خود عمل کرده است. رسالت اصلی سازمان زیباسازی شهرداری تهران کار هنری است که این نمایشگاه در همین راستا نیز هست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها