جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

مسئولان خراسان جنوبی برای احداث موزه دفاع مقدس استان همت بیشتری کنند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: احداث موزه دفاع مقدس، همکاری و همیاری همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی را می‌طلبد و مسئولان خراسان جنوبی برای احداث موزه دفاع مقدس در این استان همت بیشتری کنند.
کد خبر: ۳۸۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ - 22January 2020

مسئولان خراسان جنوبی برای احداث موزه دفاع مقدس استان همت بیشتری کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، امیر «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در توصیف سردار حاج قاسم سلیمانی از بهترین کلمات و جملات استفاده کردند و قطعاً رضایت ولایت، رضایت خداوند را به همراه دارد.

وی افزود: مردم ایران نیز در تشییع پیکر این شهید بزرگوار حماسه بزرگی را خلق کردند که رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران از آن به یوم الله تعبیر کردند، این مراسم نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت هنوز در کشور ما جاری است، فرهنگی که همچون نوری از دفاع مقدس سرچشمه گرفته و باعث نورانیت می شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق بی سابقه بود، تصریح کرد: خداوند را برای داشتن این روحیه استکبارستیزی و فرهنگ مقاومت و ایثار شاکریم.

فهمیده قاسم‌زاده جمهوری اسلامی ایران را نتیجه تلاش تمام بزرگان تشیع دانست و یادآور شد: به دلیل همین جایگاه ویژه انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب بلوک شرق و غرب همه متحد شدند تا این اتفاق الهی و بی‌سابقه را از حرکت باز دارند لذا آخرین و بزرگترین تلاش شان تحمیل جنگ هشت ساله به کشور ما بود و در ۳۱ شهریور سال ۵۸ با نیروهای مجهز به پنج استان کشور حمله کردند.

وی ادامه داد: اما اولین توفیق کشور ما داشتن نعمت ولایت فقیه بود؛ ولایت فقیه بود که توانست ارتش را حفظ و آن را تبدیل به یک ارتش الهی کند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: امام رحمت‌الله با فرمان تشکیل سپاه و بسیج مردم را پشتوانه دفاع مقدس قرار دادند و همین ترکیب مقدس و منطقی از مردم و نیروهای مسلح باعث پیروزی ما در جنگ شد.

فهمیده قاسم‌زاده تصریح کرد: بعد از عزل بنی‌صدر فرمانده کل قوا، نیروهای مردمی توانستند دست به عملیات‌های بزرگی برای خروج دشمن از خاک کشور بزنند و موفقیت‌هایی نیز به دست بیاورند، همین جوهره انقلاب و ترکیب مبارک بود که توانست دشمن را به بیرون براند.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده ما مثلث ولایت فقیه، نیروهای مسلح مقتدر و مردم بصیر و آگاه رمز پیروزی ما در دفاع مقدس و در طول عمر انقلاب اسلامی است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک اقتدار معنوی بود که الگوهای بسیاری را در دل خود دارد که مهمترین این الگوها مدیریت جهادی است که ریشه در اندیشه‌های معنوی ما دارد.

فهمیده قاسم زاده افزود: امروز هم اگر اساس و پایه کشور همین فرهنگ جهادی باشد بسیاری از مشکلات رفع می شود، حاج قاسم سلیمانی از دل همین فرهنگ بیرون آمد.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب بر تقویت فرهنگ جهادی در بین مردم جامعه تاکید کرده‌اند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: نیروهای مسلح گوش به فرمان ولایت با پشتیبانی مردم این انقلاب را با رهبری حضرت امام خامنه ای به صاحب اصلیش حضرت حجت تقدیم خواهند کرد.

فهمیده قاسم زاده با بیان اینکه انتظار ما از مدیر کل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی پیگیری جدی برای احداث موزه دفاع مقدس استان است، گفت: در حال حاضر این موزه در تعدادی از استان‌های کشور دایر شده است و در ۱۰ استان دیگر نیز دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و استان خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که هنوز کار موزه دفاع مقدس را به پایان نرسانده است.

وی یادآور شد: از همه مسئولان استانی و شهرستانی و دستگاه‌های دولتی خراسان جنوبی تقاضا داریم تا در این امر مهم کمک حال اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی باشند زیرا این کار بزرگ به تنهایی قابل انجام نیست و کمک همه را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها