گام دوم/ امام جمعه ملارد تاکید کرد؛

ضرورت تلاش برای افزایش معنویت و اخلاق در گام دوم انقلاب/ «دفاع مقدس» سرمایه عظیم معنویت در ۴۰ سال اول انقلاب است

حجت‌الاسلام «سید حسین حسینی نوری»، یکی از برکات انقلاب اسلامی را رشد «معنویت و اخلاق» در جامعه دانست و گفت: سرمایه عظیم معنویت و اخلاق در ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی، «دفاع مقدس» است.
کد خبر: ۳۸۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ - 22January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید حسین حسینی نوری» امام جمعه شهرستان ملارد، امروز (چهارشنبه) در هفتمین نشست «نقش ایثارگران در بیانیه گام دوم انقلاب» که با موضوعیت «معنویت و اخلاق» برگزار شد، با بیان اینکه همه انقلاب‌های جهان معمولاً برمبنای «سیاست» و «اقتصاد» به‌وقوع می‌پیوندند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند که انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی است و همچنین تأکید کردند که ما انقلاب خود را صادر خواهیم کرد؛ اما تحلیلگران غربی به این موضوع پی نبردند، تا اینکه وقتی اسرائیل به خاک لبنان تجاوز کرد، یکی از جوانان لبنانی عملیات انتحاری انجام داد و در وصیت‌نامه خود تاکید کرد که من عملیات انتحاری را از یک نوجوان ۱۳ ساله ایرانی به‌نام «شهید حسین فهمیده» آموخته‌ام؛ بنابراین این جا بود که تحلیلگران غربی به صدور انقلاب اسلامی ایران پی بردند.

وی با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از برکات انقلاب اسلامی را رشد «معنویت و اخلاق» در جامعه دانست و تصریح کرد: سرمایه عظیم معنویت و اخلاق در ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی، «دفاع مقدس» است.

حجت‌الاسلام حسینی نوری ادامه داد: بی‌انصافی است که بخواهیم ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم؛ چراکه ما در این مدت، در اوج فشارها و تحریم‌ها، توانستیم روی پای خود بایستیم و ابهت شرق و غرب را بشکنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، نزدیک به ۱۴ بار موضوع معنویت و اخلاق را مطرح می‌کنند؛ لذا باید در ۴۰ سال دوم انقلاب، تلاش کنیم تا معنویت و اخلاق در جامعه افزایش پیدا کند؛ چراکه امروز جامعه بشری در پی پیشرفت اقتصادی است و معنویت و اخلاق را فراموش کرده است.

امام جمعه ملارد، معنویت و اخلاق را زمینه معرفتی دانست که شهدا با آن «عند ربهم یرزقون» شدند و بیان داشت: شهدا معرفت به خدا، معرفت به پیامبر و ایمان داشتند تا به این درجه رسیدند.

وی «معنویت کاذب» را یکی از آفت‌های جامعه دانست و اظهار داشت: معنویت کاذب انسان را از مسئولیت دور می‌کند و به جای «خدامحوری»، به سمت «خودمحوری» می‌برد و باعث می‌شود تا ارزش‌ها در جامعه جابه‌جا شوند.

حجت‌الاسلام حسینی نوری با بیان اینکه دشمن امروز تلاش می‌کند تا معنویت را از جامعه ما بگیرد، خاطرنشان کرد: دشمن به این موضوع پی برده که محور و ستون کشور ولایت و رهبری و نیز سبک زندگی ایرانی‌ها که عاشق ایثار، مقاومت و شهادت هستند، است؛ بنابراین می‌خواهد آن‌ها را از ما بگیرد و سبک زندگی غربی را جایگزین آن کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار