آیت‌الله امامی کاشانی:

شجاعت و معرفت سپهبد شهید سلیمانی جهانی شد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله عزیز امت و آنچنان شجاع و با معرفت بود که شهادت او جهانی شد.
کد خبر: ۳۸۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ - 23January 2020

شجاعت و معرفت شهید سپهبد سلیمانی جهانی شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «محمد امامی کاشانی» امروز در همایش «نظریه انتظار در اندیشه امام خامنه‌ای» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هیچ مسأله دینی به اندازه مسأله انتظار دشمن و مخالف ندارد، آنچنان مسأله انتظار مهم است که ادیان مختلف با این که در کتاب‌ها از این انتظار با تعابیر مختلف یاد کرده اند در عین حال بر علیه این انتظار حرکت کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسیحیت با این که در انجیل خبر از دگرگونی عالم و آمدن انسانی که در آسمان‌ها سیر خواهد کرد داده شده است، آن را به قیامت و نزول عیسی بن مریم (ع) برای گناه بخشی و بخشودگی و رحمت واسعه خدا تفسیر کرده اند.

امام جمعه تهران افزود: مسیر انتظار نیازمند استقامت است، همچنان که شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله عزیز امت بود که آنچنان شجاع و با معرفت بود و در شرایطی به شهادت رسید که شهادت او جهانی شد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: رسیدن به ظهور نیازمند دعا و توسل است، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی ها، اهل توسل به حضرت بودند و در نهایت نیز با انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امید به آینده، استقامت، انطباق فکری با امام زمان (عج)، حکومت اسلامی و توأم بودن سیاست با دین را از جمله مباحث مهدوی مطرح در اندیشه رهبر معظم انقلاب است، اگر بحث انتظار را از این روایات بگیریم پوچ می‌شود چراکه این انتظار است که انسان را زنده و محکم نگاه داشته و او را آماده حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با موضوع مهدویت به صورت منطقی، علمی و محکم برخورد کنیم، از ۴ هزار و ۷۰۰ حدیث، حدود ۳۰۰ مورد آن در مورد این است که زمین نمی‌تواند از حجت خالی باشد، ولی بقیه در ارتباط با چیستی و اهداف و مشخص کردن راه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار