امام جمعه کرمانشاه:

ایران اسلامی هیمنه و اقتدار آمریکا را در جهان شکست

آیت‌ الله مصطفی علما گفت: سیلی محکمی که سپاه به نمایندگی از جمهوری اسلامی بر صورت آمریکا در حمله به پایگاه نظامی آنها نواخت، هیمنه و اقتدار این کشور را در جهان شکست.
کد خبر: ۳۸۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ - 24January 2020

ایران اسلامی هیمنه و اقتدار آمریکا را در جهان شکستبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: این حمله ظفرمندانه در حالی انجام شد که پس از جنگ جهانی دوم که بیش از ۷۰ سال از آن می گذرد هیچ کشوری جرائت تعرض به پایگاه های نظامی آمریکا که فرعون زمان است را نداشته است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: سیلی محکمی که سپاه به نمایندگی از جمهوری اسلامی بر صورت آمریکا در حمله به پایگاه نظامی آنها نواخت هیمنه و اقتدار این کشور را در جهان شکست.

وی با بیان اینکه حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در عین الاسد توان بالای نظامی جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد، افزود: این حمله ثابت کرد که در مقابل هر تعرض دشمن چگونه می توانیم مقتدرانه پاسخگو باشیم.

آیت الله علما همچنین به خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران که به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد، اشاره کرد و گفت: معظم له مطالب بسیار مهمی ایراد فرمودند و از برخی اتفاقات رخ داده در روزهای گذشته به عنوان ایام الله یاد کردند.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: یکی از روزهایی که حضرت امام خامنه‌ای به عنوان ایام الله از آن یاد فرمودند مراسم وداع با سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و تشییع باشکوه پیکر شهدای مقاومت و مورد دیگر نیز حمله سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد بود.

وی تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر سپهبد حاج قاسم سلیمانی در واقع بیعت دوباره ای با امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و به بدخواهان کشور ثابت کرد که انقلاب اسلامی همچنان زنده و در نزد مردم پررنگ است.

آیت الله علما افزود: هرچند مردم با مشکلاتی در حوزه معیشت روبرو هستند اما بصیرت آنها به گونه ای است که می دانند چه زمانی باید در صحنه برای دفاع از انقلاب و ارزش های آن حضور پیدا کرده و نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند که آمریکا با همه ادعای خود نتوانست در میدان های نبرد با حاج قاسم سلیمانی مقابله کند و این سردار بزرگ اسلام را بزدلانه و دزدانه به شهادت رساند که این هم خود باعث روسیاهی برای آنهاست.

وی همچنین به ابراز تاسف عمیق حضرت امام خامنه‌ای در خصوص سانحه سقوط هواپیمای مسافربری و جان باختن تعدادی از هموطنان کرمانی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی اشاره و اظهار داشت: رهبری در خصوص این دو حادثه عنوان کردند که دل همه ما به درد آمد و شدیدا متاثر هستیم.

آیت الله علما همچنین اظهارات خانواده های شهدای حادثه سقوط هواپیما را که عنوان کردند به دشمنان اجازه سوء استفاده نمی دهند را نیز قابل تقدیر دانست.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه اول نماز نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: ایشان در همه خصائص نیک انسانی جامعیت داشتند و زبان قادر به بازگو کردن ویژگی های آن بانوی مکرمه و نور چشمان پیامبر (ص) نیست.

وی گفت: مکتب حضرت زهرا (س) انسان ساز است و تاریخ اسلام به چشم خود دیده که افرادی نظیر سلمان ها و مقدادها و سردار سلیمانی ها در آن رشد پیدا کرده و در جهان اثر گذار بوده اند.

آیت الله علما در پایان و با اشاره به برکات تمام نشدنی حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: شان و جایگاه این بانوی جلیل القدر تا آنجاست که سوره کوثر در مقام ایشان نازل شد و خداوند در آن به پیامبر (ص) می فرماید ما به تو خیر کثیر اعطا کردیم، خیری که هرگز پایانی بر آن نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار