رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع عنوان کرد؛

فلسفه حضور روحانیت در نیرو‌های مسلح

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور در همایش سالیانه مدیران ارشد روحانی نیرو‌های مسلح گفت: روحانیت در نیرو‌های مسلح باید همان نقشی را دنبال کند که پیامبر اعظم (ص) ایفا کرد؛ یعنی نقش هدایت و دستگیری معنوی و نقش طبیب دوار بودن.
کد خبر: ۳۸۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ - 25January 2020

تبیین فلسفه حضور روحانیت در نیرو‌های مسلح/ نقش روحانیون در جامعه نقش طبیب دوار بودن استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در مراسم افتتاحیه گردهمایی سالیانه مدیران ارشد روحانی نیروهای مسلح اظهار داشت: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب و حضور روحانیون در نیرو‌های مسلح نیازمند تشریح علت حضور روحانیون و تشکیل سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه در نیرو‌های مسلح هستیم.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از آرمان‌هایشان ایجاد نیروی مسلح مکتبی و مقتدر‌ی بود که بتواند از کیان و ارزش‌های دینی و اسلامی و کشور دفاع کند.

وی ادامه داد: برای این منظور امام (ره) تدبیر فرمودند ستاد عقیدتی سیاسی در نیرو‌های مسلح تشکیل شود تا روحانیون با حضور خود بتوانند این نقش حساس و بی بدیل را ایفا کنند و بر همین اساس امروز می‌توانیم بگوییم که نیرو‌های مسلح ما در تمام دنیا بی نظیر است و نمونه‌ای مانند آن وجود ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به عملکرد روحانیت در نیرو‌های مسلح گفت: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با بصیرت دینی و ژرف‌اندیشی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی نه‌تنها از کیان جمهوری اسلامی ایران شجاعانه دفاع کرده‌اند، بلکه در نبرد با داعش و تروریست‌های منطقه‌ای، دفاعی راهبردی را به منصه ظهور گذاشتند و همین تفاوت نگاه و اندیشه، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را متمایز از سایر ارتش‌های جهان کرده است.

حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه رویکرد ما بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید غلبه کار‌های آخوندی و معنوی بر کار‌های تشکیلاتی، دستوری و تشریفاتی باشد، ادامه داد: خروجی نقش معنوی و همراه با اخلاص روحانیون در نیرو‌های مسلح، تربیت افرادی مانند سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی است که به عنوان سردار محبوب دل‌ها نه‌تنها در ایران بلکه در کشور‌های اسلامی در بین ملت ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده است.

وی ادامه داد: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی صرفاً نیرو‌های آماده دفاع و جنگ در عرصه نظامی نیستند، بلکه انسان‌هایی وارسته، شجاع، با بصیرت و ولایت مداری هستند که با درک صحیح از شرایط سیاسی ایران و جهان، تحت رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا جانانه از اسلام، مکتب و آرمان‌های نظام اسلامی دفاع می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد: روحانیت در نیرو‌های مسلح باید همان نقشی را دنبال کند که پیامبر اعظم (ص) ایفا کرد؛ یعنی نقش هدایت و دستگیری معنوی و نقش طبیب دوار بودن.

وی با بیان اینکه سرو کار روحانیت با دل‌هاست گفت: ما باید دل‌ها را متوجه خدا کنیم و اگر مردم، ساده زیستی و خلوص ما را در کار‌ها ببینند، جذب می‌شوند.

حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه دغدغه‌های فرهنگی و ارتقای معنوی کارکنان و خانواده نیرو‌های مسلح بایستی اولویت نخست روحانیون در نیرو‌های مسلح باشد، تأکید کرد: روحانیون می‌بایست با تأسی به رفتار و عملکرد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در بین کارکنان حضور یابند تا بتوانند ملجأ، تکیه گاه و حل کننده دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه اقتدار روحانیون در ساده زیستی، مردمی بودن پرهیز از تشریفات اداری و غلبه انجام کار‌های آخوندی بر سازمانی و اداری است، گفت: نقش روحانیون در نیرو‌های مسلح همان نقش روحانی مسجد است؛ یعنی حضوری متفاوت از ساختار و تشکیلات اداری؛ لذا روحانیون باید مراقب باشند تا در آفت و آسیب بروکراسی‌های اداری، تشریفاتی و تجمل‌گرایی از نقش ارزشی خود فاصله نگیرند.

وی افزود: افتخار ما این است که در مجموعه تحت فرمانده ولی امر مسلمین خدمت می‌کنیم و این خود از بالاترین افتخار است.

بر اساس این گزارش، گردهمایی سالیانه مدیران ارشد روحانی با حضور رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، رؤسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروو‌های مسلح و نماینده ولی فقیه در سپاه، رؤسای پیشین سازمان‌های مذکور ازجمله حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مسئولان ارشد روحانی نیرو‌های مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

بنا بر این گزارش در پایان این مراسم از تعدادی از روحانیون برجسته با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار