وزارت خارجه سوریه:

عملیات در ادلب و حلب در راستای برآورده کردن خواسته‌های مردم است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که عملیات نظامی که ارتش سوریه و متحدانش در استان‌های حلب و ادلب علیه تروریست‌ها انجام می‌دهند در راستای برآورده کردن خواسته‌های مردمی است.
کد خبر: ۳۸۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ - 25January 2020

عملیات در ادلب و حلب در راستای برآورده کردن خواسته‌های مردم استبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: عملیات نظامی که ارتش سوریه و متحدانش در استان‌های حلب و ادلب علیه تروریست‌ها انجام می‌دهند در واکنش به خواسته‌های شهروندان سوری و در واکنش به جنایات برنامه ریزی شده گروه‌های تروریستی است. این عملیات دقیق و حساب شده در شرایطی است که گروه‌های تروریستی از حمایت نظامی و لجستیکی نامحدود کشور‌های غربی و ادوات آن‌ها در منطقه برخورداند.

در این نامه‌ها آمده است: گروه‌های تروریستی و در راس آن‌ها جبهه النصره به اقدامات تروریستی و جنایات خود در استان حلب و حومه آن و استان ادلب ادامه می‌دهند. گروه‌های تروریستی مندرج در فهرست تروریسم شورای امنیت به اقدامات خود علیه غیرنظامیان و مراکز و تاسیسات خدماتی و انسانی مانند مدارس و بیمارستان‌ها و مراکز عبادی در استان حلب و حومه آن و استان ادلب ادامه می‌دهند که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شده اند و بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان و سالخوردگان تشکیل می‌دهند. همچنین بسیاری از زیر ساخت‌های شهری ویران شده اند. برای مثال در حملات هفته گذشته ۲۳ نفر فقط در حمله به محله السکری در شهر حلب و محله‌های مجاور آن در مورخه ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ کشته شده اند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه توجه دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت را به ادامه اقدامات تروریستی جبهه النصره و گروه‌های تروریستی جلب می‌کند. این گروه‌های تروریستی مانع از خروج غیرنظامیان از گذرگاه‌های انسانی که طرف‌های دست اندرکار در ابوالظهور، الهبیط و الحاضر در حومه ادلب و حلب گشوده اند می‌شود و غیرنظامیان بی گناه را هدف قرار می‌دهند و این با وجود گذشت دو هفته از افتتاح این گذرگاههاست که به مراکز بهداشتی مجهز شده است تا به زنان و کودکان و بیماران خدمات رسانی کند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سوریه تاکید می‌کند که عملیات نظامی که ارتش سویه و متحدانش علیه تروریست‌ها شروع کرده اند تا نابودی تروریست‌های داعش و جبهه النصره که سلامت و امنیت غیرنظامیان سوری را تهدید می‌کند، متوقف نخواهد شد و این طبق قانون اساسی و قوانین بین المللی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار