پیکر آیت‌الله بلندنظر در گلزار شهدای الشتر به خاک سپرده شد

پیکر آیت‌الله بلندنظر امروز در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و مردم ولایتمدار سلسله تشییع و در گلزار شهدای الشتر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۳۸۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ - 25January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» در آیین تشییع و تدفین روحانی جلیل القدر سلسله حضرت آیت‌الله بلندنظر در گلزار شهدای این شهرستان، اظهار داشت: استان لرستان خاستگاه مراجع، علما، فضلا، ادبا عرفا، اندیشمندان، فرهیختگان و بزرگانی است که در همه زمینه های علمی و فنی کشور ما سرآمد هستند.

وی افزود: لرستان افتخار دارد که در جنگ تحمیلی و دفاع از دین و در همه برهه های حساس کشور سرآمد بوده است، هرجای از این تاریخ را ورق می زنیم می بینیم که فرزندان لرستانی در آنجا حضور داشته و نقش آفرینی کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: فرزندان لرستان در تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) و در دیگر لشکرها و تیپ‌ها در جنگ تحمیلی افتخار آفریدند و برگ‌های زرینی را بر تاریخ کشور افزودند.

وی با قدردانی از مردم منطقه عالم پرور سلسله، ادامه داد: آیت‌الله بلندنظر میراث گرانقدر و کوله بار تجربه و علم اندوزی دو حوزه علمیه نجف اشرف و قم را با خود به همراه داشت و چون درختی پرثمر به بار نشست که نتیجه آن فضلا و اندیشمندانی است که معارف، اخلاق و عدالت خواهی را از این مرد بزرگ یاد گرفتند و به جوانان مومن، انقلابی، پای کار و عدالت خواه انتقال دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آیت الله بلندنظر در کنار بزرگان عشایر، قبایل و طوایف بوده و چنین وظیفه مهمی را با همراهی آنها انجام دادند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری از شما مردم لرستان به عنوان مردمی متدین، انقلابی و مرکز مهم تدین و انقلابی گری یاد می کنند و شما امروز نشان دادید که حب به روحانیت در وجود شما هست.

در مراسم تشییع پیکر پاک آیت الله بلندنظر، استاندار لرستان، معاون سیاسی استانداری لرستان، امام جمعه الشتر، فرماندار سلسله و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند. 

آیت‌الله بلندنظر در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سید محمود شاهوردی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر کسب فیض نموده و به مدت ۲۰ سال در حوزه‌ی نجف اشرف به تحصیل و درک مفاهیم دینی اشتغال داشت.

وی پس از ۲۵ سال به ایران برگشت و  مدت سه سال در حوزه ی علمیه‌ی کمالیه خرم آباد در محضر آیت‌الله حاج آقا روح‌الله کمالوند دروس فقه و اصول را پشت سر گذراند و به درخواست آیت‌الله کمالوند به مدت دو سال امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) بود و از سال ۱۳۳۸ به بعد امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر را برعهده داشتند.

وی قصد داشت به حوزه‌ی علمیه قم عازم شود ولی به اصرار زیاد مردم الشتر در این شهرستان ماند و به تبلیغ احکام و اقامه‌ نماز جماعت در مسجد جامع مشغول شد.

در سالهای اخیر، آیت الله بلندنظر به علت کهولت سن و کسالت، در منزل خود سکونت داشت و اهالی لرستان برای دیدار این عالم وارسته و بهره مندی از دعاهای خیر وی، به منزل او مراجعه می کردند. آیت الله بلندنظر روز جمعه دعوت حق را لبیک گفت، این روحانی جلیل القدر در گلزار شهدای شهرستان سلسله با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار شهرستان سلسله به خاک سپرده شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها