حجت‌الاسلام علی اصغری در گفت‎وگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛

چگونگی تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در آمل و نقش آن در حماسه ششم بهمن

رییس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60 به چگونگی تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در آمل و نقش آن در حماسه ششم بهمن پرداخت.
کد خبر: ۳۸۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶ - 25January 2020

چگونگی تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در آمل و نقش آن در حماسه ششم بهمنحجت‌الاسلام «علی اصغری» رییس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با گرامی‌داشت یاد شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل، اظهار داشت: در بهمن سال 60 وضعیت سیاسی شهرها به علت وجود گروهک‌های زیاد متشنج بود و از طرفی نیروهای زبده هم در جبهه‌ها حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 گروهک با اسم‌های مختلف به صورت مسلح فعالیت داشتند، ادامه داد: در داخل شهرها کمیته انقلاب اسلامی شکل گرفت و در آمل با نظر حضرت آیت الله جوای آملی این کمیته را برای حفظ امنیت تاسیس کردیم.

رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی با بیان اینکه ما در سال 57 با 17 پاسدار کمیته انقلاب اسلامی را در آمل تشکیل دادیم ودر سال 60 به حدود 160 نیرو رساندیم، بیان داشت: در آن زمان کارکردن زمان نمی‌شناخت و نیروها بر مبنای عشق و محبت در ساعات غیراداری مشغول به فعالیت بودند و عشق و شوق به خدمت باعث ماندگاری این نیروها شد.

رییس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60 با تاکید بر اینکه در شب ششم بهمن خبر رسید که جنگلی‌ها به شهر آمدند،  گفت: جنگ سخت پارتیزانی نامنظم شهری در اول صبح شروع شد و مردم با وجود اینکه مسلح نبودند ولی سنگرها را در همه نقاط شهر ایجاد کرده و حتی پشت بامها را سنگرسازی کردند.

رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی، ایثارگران حماسه آمل را بااخلاص و تقوا برشمرد و بیان داشت: شهید افرکش در شب ششم بهمن پس از اقامه نماز جماعت در کمیته انقلاب اسلامی به ذکر روایتی از امام صادق (ع) پرداخت و در حوالی ساعت 9 شب خبر شهادت او رسید.

رییس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60 با اشاره به اینکه منافقین آمل را شهری با همه نوع امکانات برای درگیری می‌دانستند، ادامه داد: این شهر به سبب قرار گرفتنش در جاده هراز امکانات تهیه نیروها را برایشان راحت می‌کرد و همچنین از داخل جنگل به طور کامل با دوربین‌های بلند بر شهر اشراف داشتند.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به درج حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل در وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: ایشان با دیدی وسیع به این مسئله نگاه می کردند.

رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آیت الله آملی با بیان اینکه راه شهدای گرانقدر باید به بهترین نحو ممکن ادامه داده شود، اضافه کرد: با فداکاری‌هایی که نیروهای پاک و مخلص ما داشتند اگر کسی بخواهد به این انقلاب خیانت کند روی خوش نمی‌بیند و عاقبت بخیر نمی‌شود.

رییس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60 با بیان اینکه جمهوری اسلامی با فداکاری رزمندگان تنومند شده است و باید کیان آن را حفظ کرد، بیان داشت: نیروهای خالص هر چه فداکاری کنند جا دارد و این حماسه، جهادی در راه خداوند منان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها