سردار اشتری:

شهید سلیمانی و شهدای دفاع مقدس بهترین الگو برای جوانان امروز ما هستند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شهید سلیمانی و شهدای دفاع مقدس بهترین الگو برای جوانان امروز ما هستند، گفت: طبق آمار‌ها ۹۵ درصد از مردم به شهید سلیمانی علاقه‌مند بودند و این علاقه را در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت نشان دادند.
کد خبر: ۳۸۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ - 27January 2020

خون سردار سلیمانی باعث انسجام ملت‌ها شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در نشست رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که صبح امروز (دوشنبه) در ستاد ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه سپهبد شهید «سلیمانی» مایه عزت کشور بود و از دست دادن ایشان خسارت بزرگی است، اظهار داشت: خون این عزیز پس از شهادت باعث وحدت و همدلی در کشور شد. شهید سلیمانی عمر خود را صرف برقراری امنیت در کشور کرد.

وی با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی شهید سلیمانی گفت: اخلاص و ولایت‌مداری دو شاخصه مهم سردار شهید سلیمانی بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در خطبه‌های نماز جمعه اخیر فرمودند که نباید به شهید سلیمانی به‌عنوان یک فرد نگاه کرد، بلکه ایشان یک «مکتب» است.

فرمانده ناجا افزود: طبق آمار‌ها ۹۵ درصد از مردم علاقه‌مند به این شهید بودند و این علاقه را در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت نشان دادند؛ امروز بهترین الگو برای جوانان ما شهید سلیمانی و شهدای دفاع مقدس هستند.

سردار اشتری با بیان اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی در عراق، سوریه و لبنان مردم مراسم برگزار کردند، عنوان کرد: در حلب دیدیم مردان، زنان و بچه‌ها گریه می‌کردند و عنوان کردند که با حضور سردار سلیمانی حلب آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با این حرکت تروریستی و جنایتکارانه، خوی تروریستی خود را نشان دادند، گفت: خون سردار سلیمانی باعث انسجام ملت‌ها شد و در جمعه اخیر، راهپیمایی عراق برای اولین بار بود که با این حجم برگزار شد که این به برکت خون شهید سلیمانی بود.

فرمانده ناجا در ادامه به موضوع مواد مخدر پرداخت و با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد، افزود: کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

سردار اشتری تأکید کرد: برای برخورد با باندها، قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه «مقابله» و «پیشگیری» دو اولویت ما در مبارزه با مواد مخدر است، گفت: در جلسه آسیب‌های اجتماعی که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و سران قوا برگزار می‌شود، مهمترین اولویت رهبر انقلاب در موضوع آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در این جلسه سهم هر دستگاه مشخص شده است و باید دستگا‌ها در این خصوص ورود پیدا کنند.

سردار اشتری تأکید کرد: باید نقشه راه مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه طراحی شود و اجازه ندهیم که مواد مخدر وارد کشور شود. ما باید کاری کنیم که تولید مواد مخدر کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: پس از حضور آمریکایی‌ها در افغانستان تولید مواد مخدر ۵۰ برابر شده است و این موضوع باید در مجامع بین‌المللی عنوان شود؛ هرچند که امیدی نداریم که کشور‌های دیگر در این خصوص ورود پیدا کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه اقداماتی که باعث جلوگیری ورود مواد مخدر به کشور می‌شود، باید در نقشه راه پلیس مبارزه با مواد مخدر تعیین شود، گفت: ۷۲ درصد کشفیات مواد مخدر در مرز‌های شرقی است و باید تمرکز خود را بر این مرز‌ها بیشتر کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه باید اطلس جرم و تهدید مواد مخدر را مشخص کنیم، افزود: باید با کار‌های اطلاعاتی سران و سرشاخه‌های باند‌های مواد مخدر را دستگیر کنیم؛ باید امروز اشراف اطلاعاتی ما بر باند‌های مواد مخدر در بالاترین سطح خود قرار داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی، تجهیزات روز و استفاده از پهپاد‌ها برای شناسایی باند‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر باید با سرعت، دقت و حفظ جان مأموران در اولویت مأموریت‌های ما باشد و حتی یک شهید هم برای ما زیاد است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما یک سازمان انسان‌محور هستیم و تجهیزات‌محور نیستیم، گفت: با توجه به حجم مأموریت‌های ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر، شهدای ما کاهش پیدا کرده است.

سردار اشتری جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر را از دیگر اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان و تصریح کرد: حضور خرده‌فروشان در پارک‌ها برای مردم نگران‌کننده است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در پلیس مبارزه با مواد مخدر باید تیم‌هایی همچون فوریت‌های پلیسی تشکیل شود تا پس از شناسایی خرده‌فروشان، سریعاً با آن‌ها برخورد شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار