‌سردار زاهدیان در جمع خبرنگاران خبر داد؛

دستگیری قاچاقچی معروف هروئین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از دستگیری قاچاقچی معروف هروئین و توقیف ۱۱۰ میلیارد تومانی اموال وی خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ - 27January 2020

دستگیری قاچاقچی معروف هروئین در ایرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در حاشیه نشست رؤسای پلیس مبارزه مواد مخدر که صبح امروز در ستاد ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک قاچاقچی معروف هروئین در یکی از شهر‌های جنوبی کشور دستگیر شد.

وی ادامه داد: این قاچاقچی مواد مخدر که پنج سال فعالیت داشته، ۱۱۰ میلیارد تومان از اموالش توقیف شده است.

سردار زاهدیان با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر مأموریت‌های خود را در دو حوزه ایجابی و سلبی انجام می‌دهد، گفت: در حوزه ایجابی افزایش آگاهی عمومی و هدایت خانواده‌ها، مشارکت اجتماعی و درگیر کردن سازمان‌ها در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های ما است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: حمایت از طرح «یاریگران زندگی» و اجرای آن در خانواده، محلات، محیط‌های کار و آموزش از دیگر برنامه‌های ما برای پیشگیری از اعتیاد است‌.

وی در خصوص برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه ایجابی بیان کرد: پلیس از نقطه تولید تا مصرف مواد مخدر لایه‌های مختلفی برای برخورد با شبکه‌های ترانزیت، شبکه‌های داخلی و خرده‌فروشان مواد مخدر تشکیل داده است.

سردار زاهدیان عنوان کرد: در سال جاری با همکاری و همدلی همکارانم بیش از ۷۰۳ تن مواد مخدر کشف شده که ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره ساماندهی معتادان متجاهر هم گفت: در روند جمع‌آوری معتادان متجاهر مشکلی نداریم و بر اساس اشراف اطلاعاتی که بر مناطق آسیب‌دیده داریم، در ۴۸ ساعت همه معتادان متجاهر را جمع‌آری می‌کنیم.

وی افزود: مشکلات قانونی باعث شده فقط دو دوره معتادان را نگهداری کنیم و این باعث بروز برخی مشکلات می‌شود. در صورت تصویب قانونی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در نوبت رسیدگی است، می‌توانیم معتادان را تا دو سال نگهداری کنیم.

سردار زاهدیان تصریح کرد: متأسفانه همچنان در خصوص نگهداری معتادان با زخم باز و داری بیماری‌های واگیر هنوز با وزارت بهداشت مشکل داریم و باید به‌زودی در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار