عنایات حضرت زهرا (س) در دفاع مقدس از زبان سردار شهید «قاسم سلیمانی» + فیلم

سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» خطاب به مادران شهدا گفته بود: من قدرت و محبت مادری حضرت زهرا (س) را در هور، غرب کانال ماهی و وسط میدان مین دیدم؛ وقتی شما مادرها نبودید و فرزندان‌تان در خون دست‌وپا می‌زدند، من حضرت زهرا (س) را دیدم.
کد خبر: ۳۸۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ - 29January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عنایات ویژه حضرت زهرا (س) در دوران دفاع مقدس، همیشه یار و یاور رزمندگان ما بود و در این رابطه، خاطرات و روایات زیادی از سوی پیشکسوتان دوران حماسه و مقاومت مطرح شده است.

در میان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» که آن روزها فرماندهی لشکر 41 ثارالله را برعهده داشت، به این موضوع اشاره کرده و با بیان این‌که هرموقع در جنگ فشارها بر ما حادث می‌شد و هیچ کاری از دست‌مان برنمی‌آمد، پناهگاهی جز حضرت زهرا (س) نداشتیم، گفته است: در عملیات «والفجر 8» وقتی چشم‌مان به آب‌های پرطوفان، خشمگین و ترسناک «اروند» افتاد، آن‌جا هیچ نامی آشناتر از نام حضرت زهرا (س) نداشتیم؛ بنابراین در کنار «اروند» ایشان را در تلألؤ اشک‌های غریبانه و مظلومانه بسیجی‌ها صدا زدیم و اروند را با «یازهرا (س)» کنترل و از آن عبور کردیم.

وی همچنین به خاطره‌ای از عنایت حضرت زهرا (س) در عملیات کربلای 4 اشاره کرده و بیان داشته است: وقتی دشمن آتش مسلسل‌ها، خمپاره‌ها و توپ‌های خود را مستانه را بر ساحل باز کرد و جوی‌هایی از خون به «اروند» روانه شد، آن‌وقت هم همه تدابیر از کار افتاده بود و نامی جز نام حضرت زهرا (س) بر زبان‌ها جاری نمی‌شد.

سردار شهید سلیمانی ادامه داده است: وقتی هم که عراقی‌ها در کنار اروند ایستاده بودند و رزمندگان را با تیر می‌زدند، آن زمان هم سلاح کارگر ما حضرت زهرا (س) بود.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس، همچنین به عنایت حضرت زهرا (س) به رزمندگان اسلام در عملیات «کربلای 5» اشاره کرده و گفته است: وقتی مضطر شدیم، نگاهی به آب‌های «بوبیان» کردیم؛ آن‌وقت هم سر خود را بر دژ گذاشتیم و عاجزانه حضرت زهرا (س) را صدا کردیم.

وی در ادامه خطاب به مادران شهدا خاطرنشان کرده است: من قدرت و محبت مادری حضرت زهرا (س) را در هور، غرب کانال ماهی، وسط میدان مین دیدم . وقتی شما مادرها نبودید و فرزندان‌تان در خون دست‌وپا می‌زدند، من حضرت زهرا (س) را دیدم.

شهید سلیمانی گفته است: وقتی دشمن در کنار نیل به حضرت موسی (ص) نزدیک می‌شد و او با یک چشم خود «نیل» و با چشم دیگرش سپاه ترسناک فرعون را می‌دید، خدا «نیل» را برای او شکافت؛ حضرت فاطمه (س) هم در هور، کربلای 5، اروند و کوه‌های سرد و سخت کردستان، [برای رزمندگان ما] مادری کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار